Aviseringar
Rensa alla

Paus...Förvirrad sambo... 🙁


Ämnesstartare

Innan Mig för typ två år sedan så hade min sambo ett förhållande med en tjej. Förhållandet var lite upp och ner men tillslut efter 8 månader ville han ha en paus för att de bråkade så mycket och han var osäker på sina känslor. Under pausen var ha ute med sin tjejkompis. (som han varit vän med i ca 8 år eller liknande)(hon hade då pojkvänn och hon är fortfarande tillsammans med
samma kille idag). Hon förklarade för honom att hon hade känslor för honom att hon var kär i honom. Min sambo hade ju aldrig kännt detta tidigare mn började fundera då och kom på att han hade känslor för henne också (tror han i alla fall). Hon sa att hon skulle göra slut med sin pojkvänn för att hon var kär i honom, men gjorde aldrig det. Efter två månader kände han att han saknade sin flickvän och
ville fortsätta försöka. Och det gick bra ett tag men sen började de falla tillbaka i gammla mönster plus att flickvännen nu också fått reda på att han hade känlor för kompisen (som han för övrigt umgicks med samtidigt). Så det blev mycket bråk på grund av detta eftersom flickvänen inte tyckte att det var okej att de umgicks. Men kompisen var ju samtidigt en barndomsvän som han ville umgås med. flickvännen accepterade inte detta och ville inte att de skulle umgås och dem gjorde slut efter några månader.

Detta var då i början på våren som de gjorde slut. Och varje gång som kompisen var full förklarade hon för min sambo hur kär hon var och att hon skulle göra slut med sin pojkvänn. Men det gjorde hon ju inte. Halva sommaren gick och det höll på så hela tiden. Hon sa att hon var kär men lämnade inte pojkvännen ändå, utan ångrade sig hela tiden. Tillslut kände min sambo att han var tvungen att gå vidare med sitt liv och komma över henne.

Och då träffade han mig i slutet på sommaren. Vi båda tyckte om varandra och vi blev ihop helt enkelt. Och han tänkte att det där med kompisen hade gått över. När jag fick reda på detta efter att ha varit i hop en månad så ville inte jag heller, likt hans förra tjej att han skulle umgås med henne och det förstod han nu. Så han sa upp kontakten med henne.

Problemet nu är att hon inte har respekterat detta utan hon har hört av sig med jämna mellan rum ändå och talat om vad hon känner och att hon ska göra slut med sin pojkvän nu. Men min sambo har sagt till henne att han har tjej och inte är intresserad. Men varje gång då så har det ryckt i hans känslor. Och nu i helgen så lurade en kompis ut honom på promenad men det visade sig att tjejkompisen var där och ville prata, (full). Hon förklarade än engång hur kär hon är och att hon ska lämna sin pojkvän (ALLtså har hon hållt på så i typ
två år utan att faktiskt lämna honom).

Detta rykte såklart i känslan som min sambo har. Och denna känsla som han har för henne stör honom. Han vet inte vad den är eller vad den beror på. Så nu har han blivit osäker på vad han känner för mig, om känslorna är tillräckliga. Och vill ta en paus för att reda ut känslorna för mig och vad känslorna för henne är. Han säger att känslan som han har för henne känns mer som i början, att den är spännande osv. Och att känslan för mig mer är som den är efterförälskelsen. Alltså mer bara kär.

Jag vet inte riktigt hur jag ska klara av detta. Ovissheten är jätte jobbig. Och jag önskar att jag kunde vakna upp ur denna mardröm bara och att allt var som vanligt. Tycker ju om honom hur mycket som helst. Är rädd för att pausen kommer bli lång och att han kommer fram till att han inte vill fortsätta vara tillsammans..


   
Citera

åååååh vad drygt
palla flytta ihop med ngn när man är förvirrad över vad man känner


   
SvaraCitera

obs har inga råd


   
SvaraCitera

men det kanske kan vara dumt att vara tillsammans med ngn som är sådär och aldrig verkar veta vad den känner och så.


   
SvaraCitera

man ska inte vara tillsammans med personer som inte kan hålla uppe någon form av självrespekt eller åtminstone vet vem de älskar


   
SvaraCitera

Han känner inte kärlek till henne, men hon bekräftar honom. Hon får i sin tur bekräftelse av honom, och är troligtvis inte kär i honom heller (vilket förklarar varför de har samspelet du beskriver; ingen binder upp sig men båda göder varandras bekräftelse behov).

Prata med honom om dina rädslor och se vad han säger. Var öppen för vad han har att säga och pressa honom inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia: Det är den teorin jag också har om det hela. Både jag och hans mamma har sagt att vi tror att det ligger till på det sättet.

Men han är osäker på om vi har rätt eftersom han känner en känsla. Men kan tycka att det vi säger låter rätt. Men han tror på hennes kärlek till honom.

Och han säger även det att det spelar ju egentligen ingen roll varför känslan är där det viktiga är ju att den finns och stör honom. För han vill inte ha den där om vi ska ha ett förhållande. Han vill kunna vara med mig helhjärtat.

Hur ska han kunna komma fram till vad känslan är och hur ska han göra för att i så fall komma över den. (hon hör ju ständigt av sig också.)


   
SvaraCitera

*pojkvän [mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Chibibbi:

pojkvän

Hur vet du att de ej bor ihop och är skrivna under samma adress osv? [wink]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Hur vet du att de ej bor ihop och är skrivna under samma adress osv? [wink]

Hon menade stavningen [wink]


   
SvaraCitera

isola:

Hon menade stavningen

Vad tråkigt [sad][sad]

Vet btw vem som ska bli din nya bff efter gugge!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

Nintendo:

Vet btw vem som ska bli din nya bff efter gugge!!!!!!!!!!!!

aha???


   
SvaraCitera

bokhyllan12:

Han säger att känslan som han har för henne känns mer som i början, att den är spännande osv.
Och att känslan för mig mer är som den är efterförälskelsen. Alltså mer bara kär.

bokhyllan12:

Men han tror på hennes kärlek till honom.

Det där låter som regelrätt bullshit. Din pojkvän är inte bara respektlös mot sig själv utan mot dig och övriga inblandade också. Om han nu vill göra något för sin korkade tjejkompis kan han ju försöka få henne att sluta dricka en massa och få rätt på sitt liv och inte springa efter folk som har sagt åt henne att de inte vill ha något med henne att göra. Båda två beter sig extremt egoistiskt.

Om jag vore du skulle jag lämna honom, mest för att jag har total nolltolerans för dylika känslofjanterier. Det går inte att KÄNNA vad som är rätt. Det går däremot att tänka ut hur saker och ting kommer bli om man handlar på olika sätt, och också tänka ut vad man i längden mår bra av.

Frågan är simpel, "Vet ej" borde inte ens finnas med på skalan:
Kan din pojkvän tänka sig en framtid med en nevrotisk brud som blir dum i huvet när hon dricker och varken vet ut eller in?
- Om JA, då bör han slå slag i saken och få henne att göra slut med sin pojkvän, göra slut med dig och sedan bli ihop med henne.
- Om NEJ så borde han lägga ner det här efterblivna spelet, ta sig i kragen och förstå att DU redan finns där för honom, jobba på det och göra något av det. Han borde stå upp för sig själv och säga ifrån till sin barndomskompis att antingen får hon lägga av med att bete sig så satans retarderat så att de kan vara vanliga kompisar, eller säga upp kontakten helt.

Det ÄR enkelt.


   
SvaraCitera

Eller så borde han inte ha nån flickvän öht.


   
SvaraCitera

isola:

aha???

Zymbaline!!


   
SvaraCitera