Aviseringar
Rensa alla

påväg mot en ätstörning???


Ämnesstartare

jag har under en kort period börjar spy upp maten som jag äter, vilket jag tror håller på att bli börjar till bulimi. jag har svårt att erkänna det.

men idag så kom min syster på mig. det var efter vi hade fikat med familjen och jag gick in på toan och spydde. när jag kom ut så frågade min syster vad jag höll på med. jag sa att jag mådde dåligt och hade spytt. då gick hon emot mig och trodde att jag hade gjort det med flit, vilket jag hade men det kunde jag inte direkt säga. jag försökte förklara bort det men hon trodde inte på mig.

jag vet inte vad jag ska göra. hur ska jag göra för att dölja det?


   
Citera

dots:

hur ska jag göra för att dölja det?

[rolleyes]


   
SvaraCitera
time
 time

Det går emot våra regler på Ungdomar.se att tipsa och hjälpa dig dölja en sjukdom. Vad du borde göra är att ta kontakt med någon vuxen du litar på som kan hjälpa dig att få hjälp. Bulimi är ett helvete - du vill ta tag i det så fort som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dots:

. hur ska jag göra för att dölja det?

du ska inte dölja det, du ska skaffa hjälp innan du svälter ihjäl dig.


   
SvaraCitera

kontakta anorexi- & bulimienheten eller ätstörningsmottagningen eller liknande i din stad, där hjälper de dig [smile]


   
SvaraCitera

Håller med de andra...för din egen skull - dölj det inte. Ärlighet varar alltid längst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis som alla andra säger - dölj det inte. Det känns kanske inte som ett stort problem nu, men rätt vad det är så sitter du där och inser att hela ditt liv är upp och ner för att du låtit kräkningarna ta över. Sök hjälp fort.


   
SvaraCitera

ta tag i det innan du är djupre i skiten


   
SvaraCitera

Det viktigaste är inte hur du ska dölja detta för personerna i din omgivning eller för dig själv. Vad du behöver komma underfund med är varför du har hamnat där du är nu? Vad är det bakomliggande problemet? Det behöver inte vara något som är uppenbart för dig utan kan ibland vara saker som har hånt tidigt i din barndom och som nu påverkar dig på ett undermedvetet plan. Vänd dig till personer som kan ge dig den hjälpen som du behöver!
Var ett tag sen du skrev, hur har det gått?


   
SvaraCitera