Aviseringar
Rensa alla

påväg neråt igen


Ämnesstartare

jag lider av ocd - tvångstankar, tvångshandlingar, panikångest och djup depression.. har kämpat mot det sen jag var 12 år ungefär, kämpat dagligen i 2½ år med medicin och terapi , sprungit fram och tillbaka från sjukhuset och en tid med en behandlare (1 år) har till och med gått ut eftersom man "ska vara frisk" då..
går på fleuxetin , 200 mg (2 tabletter). i april i år sket jag i medicinen och drack istället en dag, gick bra, men antagligen för jag bara gick på 1 tablett då ? .. i förrgår drack jag igen. inte full, men så jag sluddrade. hade dessutom fel vecka, inte ätit så bra och dricker aldrig annars i princip (2-3 ggr per år kanske) pga jag går på medicin o att jag inte tycker det behövs .. inte så ofta iaf.
men jaja, kvällen gick bra, bara att jag hade ångest så började bråka med min pojkvän som jag vart ihop med under hela tiden helvetet varat, som tur är kanske.. men bråkade inte med han pga saker utan för jag mådde så dåligt antagligen, hade sån ångest osv, kommer inte ihåg riktigt.. (får minnesluckor av medicinen och äter ingenting i princip , de är en vanlig bieffekt nämligen) ..

på morgonen däremot så hade jag sån ångest, mådde piss rent ut sagt psykiskt. hela jag skakade, mina läppar darrade , andades som om jag sprungit flera mil, tårarna bara rann men kunde inte skrika pga jag var på festen fortfarande och de andra sov på våningen under oss eller så.. letade sätt och dö på (eluttag osv alltså) sen skulle jag kissa så låste in mig där, och såg som "tur" var , nya rakblad. jag skär inte annars, men jag ville bara försvinna rent ut sagt..
sen gick jag ut, tårarna i ögonen, pojkvännen mötte mig men vi var ovänner då med men han märkte att det var nåt, jag vinglade och satte mig på golvet, han frågade vad fan jag satt där för o så.. svarade inte utan gick upp på övervåningen istället för blev ledsen.. la mig där och glodde in i väggen bara. sen kom han, bra det kanske? eftersom de hade eluttag , balkong o skit i det rummet jag var i..
efter ett tag då jag kramat han ett tag gick vi ner, tog en muffins och min medicin då med såklart, direkt efter kände jag lugnet komma och undrade vad fan jag gjort.

har aldrig råkat ut för en sån attack tidigare..
seriösa svar bara, tack , pallar inte idioter som bara ska fjanta..

liksom, såhär trodde jga inte jag mådde? jag trodde jag var på väg upp igen, men tydligen inte..
alkohol o medicin = dåligt .. dessutom sved det i magen asmycket då jag började dricka lite, medicinen slutar ju inte verka direkt.. men äh det var väl inget speciellt.


   
Citera
Ämnesstartare

ville bara skriva av mig lite..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panikångest.
Hade riktigt vidriga sådana attacker varje dag under jättelång tid, och sen lite mer sällan.
Nu har jag det i princip aldrig, har lärt mig att kontrollera det.

Men precis som du säger så är skakandet, andningssvårigheterna och paniken hemsk.
Jag har aldrig velat skada mig själv under sådana attacker dock, hur jobbiga de än har varit så var min enda tanke varit att överleva dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hur jobbiga de än har varit så var min enda tanke varit att överleva dem.

mjo, men efter o ha det jobbigt år efter år , dag efter dag, alltså... :s
jag orkar inte.. har en lillsyrra också som är lite utvecklingsstörd som såklart tagit tid under min barndom o kärlek. sen har jag vart sjukt blyg så jag fått hjälp av lärare.. så är rätt svag nu, men endå är man stark efter allt, att man inte gett upp tidigare, gör så man .. står


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

men endå är man stark efter allt, att man inte gett upp tidigare

Precis.
Sen måste du komma ihåg att det är helt ofarliga felkopplade känslor som alltid går över efter ett tag!

Skitjobbigt när folk inte fattar dock.
Min moster sa till mig en gång att
"sådär behöver du ju inte känna hemma hos oss"
Liksom wtf[mad][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

ville bara skriva av mig lite..

Känner igen mig lite grann, (läste bara typ 2 rader ifs) hjälplöshet typ.

Jag har ett svar på dina problem kundalini yoga!
Bra mot typ det du beskriver, stress, panikångest all skit egentligen.
Legitimerade Kundalini yoga lärare I Sverige.

Sophia Goth Bromma 46708307051 sophia@breathe.se
Clara Nestor Gothenburg/Göteborg +46-0-31-14-85-09 info@yogastudion.com
Lena Wildgoose Laholm 46-430-21416 lwildgoose@msn.com
Kundaliniyoga Syd Skåne +708177871 jona@yogajona.se
Merjam Auraskari Solna +468-6550482 merjam@rootlight.se
Rootlight Yogacenter & Yogabutik Solna +468-6550482 info@rootlight.se
Goran Boll Stockholm 468-210330 info@yogayoga.nu
Kristina Kumlin Stockholm +46761390063 kristinakumlin1@yahoo.com
Tom Jensen Stockholm 8-6000849 jensen.tom@telia.com
Viveka Pasquier Stockholm +4686413747 info@yogaakuten.se
Maja Tellegard Umeå +4690771227 kyskolan@hotmail.com
Maya Yoga Center Umeå +4690771227 kyskolan@hotmail.com
Angela Valenti Upplands Vasby +46761142201 angela@qmyoga.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch.
När jag får panikångest vill jag bara sätta mig i något hörn med huvudet mellan benen, vilket jag oftast gör också så sitter jag där tills jag lugnat ner mig. Har aldrig haft någon tanke på att skada mig själv dock.
Som tur är händer det inte så ofta, bara när jag är väldigt stressad/upprörd.


   
SvaraCitera

vissa tider på året tänker jag så mycket så jag blir så ledsen så jag bara vill dö nästan . jag vet inte vad det beror på , jag tänker tydligen för långt på saker .

men jag har aldrig skadat mig själv,har aldrig haft en tanke på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

ocd - tvångstankar, tvångshandlingar

ocd innefattar väl både tvångshandlingar som tvångstankar och även ångest. vrf skriver du alla separat? [shake]

lemuu:

får minnesluckor av medicinen

lemuu:

fleuxetin

skratta irl. sen när får folk minnesluckor av prozac? [shake][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[love]du verkar inte som en sådan som får det *fördomar*

Dårå? [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

vet inte.. verkar ej så bara.. haft så länge?

Oki, ca 3 år, började under andra terminen första året på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

ocd innefattar väl både tvångshandlingar som tvångstankar och även ångest. vrf skriver du alla separat? [shake]

skrev OCD - suck..

lacostekrokodilen:

sen när får folk minnesluckor av prozac? [shake][zzz]

ursäkta, men nu är det så. alla människor reagerar olika på mediciner, tror inte du är professionell i det området heller, men förklara annars varför jag fått minnesluckor? jag går inte precis på droger om du tror det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

skrev OCD -

ja, du borde isåfall skrivit >>ocd;<< [no-no]

lemuu:

alla människor reagerar olika på mediciner

minnesluckor kan uppstå utan mediciner oxå. övervägt det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Oki, ca 3 år, började under andra terminen första året på gymnasiet.

äter inga mediciner mot dt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

äter inga mediciner mot dt?

nää känner inte att det behövs händer ju inte så ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

nää känner inte att det behövs händer ju inte så ofta

Va händer då då?


   
SvaraCitera