Forumet - Påverkar vardags motionen...

Påverkar vardags motionen...

507 0 1
Hej! Jag bara undra en liten sak. Jag äter rätt, inget godis eller andra onyttigheter utan bara hälsosamt. Och nu i vinter när det blir så mörkt så tidigt har jag inte kunnat röra mig ute och jogga och så. Så jag undrar kan vardags motionen jag utför varje dag dvs trapporna i skolan, allt spring mellan klassrummen till matsalen och allt påverka min kropp på samma sätt som min fritids motion gör? 

Är inte bra på sådant och vill informera om att jag har ätstörningar.

Kommentarer (29)

  1. Det gör absolut lite skillnad, men det är nog marginellt för att det är under så korta sekvenser? Är ingen expert men jag tror att det är mer effektivt om man gör nånting i iaf 30 minuter för att kroppen skall få varva upp?

  2. Okej så det du menar är att det är bättre att utföra träning länge en tid istället för att röra sig smått många gånger under dagen?

  3. Jag tror båda är bra på olika sätt.

  4. 40 min aktiv träning ger iallafall resultat. Finns väl gott om inomhusaktiviteter du kan göra annars?

  5. well, så länge du får upp ett hyfsat flås eller ökar hjärtfrekvensen lite så bör det i alla fall gör någon effekt

  6. Huvudsaken är att man tränar sig svettig och andfådd. Jag kör ju byggsvängen och jag vet flera hantverkare som drar ursäkten ähh jag får ju motion genom jobbet (bär på material uppför trappor etc) men det är bara bullshit. Har pratat med läkare om sånt där och de säger det att man ska springa sig andfådd och svettig för att öht få ut nåt.

  7. Annars är det lite i stil med folk som fettförbränner genom att bada bastu. Du kanske lyckas svettas bort lite extrafläsk men så fort du tillför kroppen vätska får du tillbaka det. Om det så bar är ett glas vatten.

  8. På våren fram till hösten brukar jag ut och jogga/gå 45 min 4 gånger i veckan. Jag går i rask takt halva rundan och sen så joggar jag snabbt (nästan springer) påvägen hem så jag blir väldigt svettig när jag kommer hem och ska duscha, och så nu tänkte jag samla till mig lite mod och försöka gå på gym med en vän. Äter även rätt, för jag har fått påpekning om att klst är väldigt viktigt.

  9. Jag dricker mycket vatten, en tredjedel av min kropps vikt dvs. Och försöker dra ut på allt rörande nu i vinter som t.ex gå ut med hunden extra långt, hänga med kompisar om dem ska ha nåt i stan så hänger jag på och (går) med dem. Brukar när jag har tråkigt i skolan gå upp och ner för trapporna hehe flera gånger.

  10. whoa vad omständigt, jag gör en sit-up om dagen när jag stiger ur sängen

  11. damn straight, genererar en magruta vilket är good enough

  12. SHOPPINGRUNDOR RÄKNAS INTE!

  13. Vrf inte ? :( jag går ju runt runt och ännu mer runt då mina vänner har svårt att bestämma sig :p

  14. Du blir inte svettig och andfådd och får upp flåset av det. DET FINNS INGA URSÄKTER!

  15. Bla bla bla okej da ;( men tänk om jag måste springa för att affären stänger om 5 minuter och jag har 1-2 kilometer dit så jag måste springa och blir anfådd?

  16. Det kan funka till en början men kroppen anpassar sig fortare än du tror så du måste öka ditt tempo och dina löpsträckor bit för bit. Alltid utmana dig själv! Inte vara bekväm! Stay humble, stay hungry.

  17. Har funderat på att förlänga mina jogging turer då jag känner att jag klarar av dem sträckorna jag har nu för lätt... Ska ta och göra det nu i vår. Jogga så långt jag kan tills jag inte orkar stå längre.

  18. Vadå i vår? Snöar det ens? Annars finns ju löpband, eller så kör du inomhusträning med hopprep etc det är bättre än du anar.

  19. Jag har hopprep hemma :o tack för påminnelsen, ska ta och hoppa lite. Är rätt grym på det ~

  20. Återkommer om 5 månader med resultatet om min tajtare kropp 8D

  21. Självklart ! Mig i bikini, 8)

  22. och så stekaren i bikini som referensmaterial

Tråden har 1 svar. Sortera efter:

Spana också in:

Är klart det gör. Sen är det förstås väldigt relativt vad vardags motion är och det ser väldigt olika ut för många. Men beroende på hur väl du är tränad har olika rörelse olika reaktioner på kroppen. En otränad kan se tydliga förbättringar genom att ta trappan istället för hissen. Medens om en mer tränad gjort samma hade det inte haft inverkan alls.
Men tycker inte att det är nånting du ska räkna med, promenader o liknande är dock jättebra för hälsomotion o hjälper avsevärt.