Forumet - påverkas av andra

påverkas av andra

49 0 2
Jag är väldigt bra på att komma över och ta mig igenom motgångar då personer jag tycker om och bryr mig om är involverade, dock är det helt annorlunda när det har att göra med folk jag Inte tycker om.

Jag går runt och är förbannad, arg och "hatisk" väldigt mycket av min vakna tid(i perioder, inte varje dag året om såklart).
Det här är så otroligt tröttsamt och tidskrävande och det leder ingenstans. Jag vill inte bråka med personen ifråga utan bara det att jag inte LYCKAS rycka på axlarna och acceptera läget. Jag känner en sån ilska i mig at det hänt(om än väääldigt sällan) att jag inte ens klarar av att gå upp ur sängen på morgonen för att jag känner mig så irriterad och frustrerad.

Min ilska(som jag nu för tillfället har) är befogad, men hursomhelst jag vill helt enkelt höra om folk känner igen sig eller har några tips. Jag blir så besviken på mig själv när jag låter mig påverkas så in i helvete av folk som inte ger mig någonting förutom känslan av ilska. Det jag märker är att när jag umgås med de människorna som jag tycker om och som tycker om mig glömmer jag bort all ilska. Det är när man är själv, kanske sitter vid datorn som man hamnar på personens bilddagbok och sånt som jag blir så jävla förbannad.

Jag vet var problemet ligger, att jag egentligen bara behöver sluta bry mig, men HUR? Jag är en otroligt social och glad tjej annars så känns så tråkigt när det går så här långt....
Jag vet inte hur mycket jag kan bidra, då jag själv inte blir nämnvärt arg eller förbannad speciellt ofta. Men när jag väl känner ilska är det viktigt att konkretisera och förstå exakt vad det är man är sur på och varför. Det är väldigt lätt att man blir blind och hatisk överlag när man låter ilskan ta överhanden, därför är det viktigt att kanalisera frustrationen man känner och inte projicera sin ilska på oskyldiga människor.

Annars brukar jag använda logiskt resonemang så fort jag blir sur. Fundera på om du tjänar något på att gå runt och vara sur, och om personen/saken du är irriterad på kan höra dig. Ilska, frustration eller irritation är i 99% av alla fall destruktivt, därför är det viktigt att försöka låta saker och ting bara rinna av dig som vatten. Försök att ta ett steg tillbaka och betrakta konflikten utifrån, ur ett annat perspektiv. På så sätt påverkas du inte lika påtagligt av det, och det blir lättare att hantera.