Aviseringar
Rensa alla

Payphone och terror har ett problem #2


Ämnesstartare

Scenario: vi är på väg hem och befinner oss i något som ser ut som en buss men lika gärna kan vara en bastu. Det är med andra ord oerhört varmt, så varmt att varenda cell är klibbig. En kvinna kliver på och sätter sig bredvid oss. Plötsligt tar hon upp ett kokt ägg ur väskan, skalar det och äter upp det. Som ni alla vet luktar ägg mycket sällan rosor och till någons (kanske terrors) skräck sprider sig denna fisiga ägglukt i den varma bussen medan kvinnan mumsar på. Det finns bara en sak att göra - hålla för näsan och byta plats.

Nu har, ännu en gång*, viss osämja uppstått eftersom Någon anser att detta var att överreagera. Den flyende parten invänder att det var ett KOKT ÄGG I EN VARM BUSS! Det borde vara olagligt att äta!

* http://ungdomar.se/forum/thread/hjaelp-terrormat-och-payphonepimp-loesa-ett-mycket-viktigt-problem


   
Citera

Hade ej klarat av det, förstår till fullo att du bytte plats för det hade jag med om möjligheten fanns.


   
SvaraCitera

Lite jävla hyfs kan man ju få be om faktiskt. Vi har faktiskt ett samhälle här. Det är avsaknaden av ägg på bussar som skiljer oss från djuren.


   
SvaraCitera
time
 time

Nej, det är verkligen inte att överreagera. T ex: När jag har pms blir jag överkänslig för vissa starka lukter (allt från mat till parfym), (herregud, bävar inför hur min kropp ska klara av en eventuell graviditet i framtiden) men att förtära mat med stark lukt på allmänna platser (framförallt i utrymmen där man inte kan ta sig så långt bort) är bara ohyfsat. 


   
SvaraCitera

Det är något man bara inte gör, hade slängt ut kvinnan med ägget. Om jag hade varit chauffören... xD


   
SvaraCitera

Livsmedel finge ej förtäras på kollektivtrafikens färdmedel?


   
SvaraCitera

Blir lack bara av att jag läser om det. Det låter som den klassiska busstanten, fast som bara tagit sitt sjuka beteende längre. Skrev om busstanten i en annan tråd, kopierar in:

"Tanter som stirrar på en på bussen helt skamlöst och inte ens tittar bort när man tydligt visar att man ser att de tittar. Sjuka as som tror de kan bete sig hur som helst, strunta i sociala normer, bara för att de är äldre och har "livserfarenhet" (jobba på försäkringskassan i 40 år). Far åt helvete."

Byt bara ut "som stirrar på en på bussen [...]" till "som äter ägg på bussen". 


   
SvaraCitera

Saknar alternativ. 

Men nej, anser ej att några fel begicks av kvinnan, bussen är ju ej er privata ägodel. 


   
SvaraCitera

En man hade en pappkasse med ett gäng levande kycklingar i på bussen här om dagen. Tror ägg är mer ok.


   
SvaraCitera
reben

man äter inte saker som luktar d minsta i kollektivtrafiken. ohyfsat


   
SvaraCitera

Tycker det är lite som folk som tar av sig skorna på tåg/buss så de luktar så illa
o folk som göre vrkar int ens fatta elr märka de

Eller sitter med inplastat elr självplastat elr ba plastpåse elr nått som prasslar me mat elr godis i

man tkr å va äcklig människa
va jobbi människa 
va feta armar kärringen ha
elr tubsockor har han oxo... 
typ dissa i huvudet
kanske
kanske känna sig bättre än den
så skulle ju aldri ja gö

o så ba inser man hur cp man e ba fö man ens bryr sig o typ äcklas av sig sjlv
ha egna problem borde ta tag i de istllt o sånt?

had not int bry mig om fislukt ifall ja visste från ägg så
men de luktr int gott.....

tkr de viss dåli sån respekt mot andra att äta nånting alls på buss
elr tåg..hatar nä folk sitter o äter sån mcdonalds på typ pendeln
elr ens macka som prasslas upp ur påse elr folie
allt som lukta döda
döda döda döda döda döda


   
SvaraCitera

Punda:
En man hade en pappkasse med ett gäng levande kycklingar i på bussen här om dagen. Tror ägg är mer ok.

a la 


   
SvaraCitera

kanske som me rökning
de bli socialt accepterat att stinka ägg
om fler åt ägg
överallt


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

På de flesta bussar får man väl för det första inte äta, iaf när det gäller stadsbuss. Man äter inte ägg i en äckligt varm buss.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

dvs du överdrev ej och det finns en speciell plats i helvetet för den där kvinnan 


   
SvaraCitera