Aviseringar
Rensa alla

PC eller Mac?


Ämnesstartare

aristoteles:

Om inte annat sitter de och hånskrattar medan 50% av din prestanda går åt till skitGlad

Det glädjer mig att de har något att skratta åt, ger dem gärna ett par GB av systemminnet när jag ej behöver det till andra processer. :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Det glädjer mig att de har något att skratta åt, ger dem gärna ett par GB av systemminnet när jag ej behöver det till andra processer. :))

Inte riktigt minnet som är problemet, men skönt att du inte känner till det iafGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Inte riktigt minnet som är problemet, men skönt att du inte känner till det iafGlad

Är ej den paranoida typen, men ja. Ju mindre en känner till, ju gladare är en etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte behövt ett ända antivirusprogram till min pc och har aldrig fått virus :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Är ej den paranoida typen,

Tänker inte direkt på övervakningen, även om den också är ovanligt illa i w10.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: och har aldrig fått virus

Det vet du inteGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det vet du inteGlad

Okej, vad jag vet men min dator har aldrig påverkats av det och senast vi sökte igenom min dator efter virus fanns inget. Dock var det drygt 6 månader sedan men ändå 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Tänker inte direkt på övervakningen, även om den också är ovanligt illa i w10.

Upplys mig then, vad tänker herr kamel på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur definierar du ens virus herr kamel? 

Jag skulle nog säga "oönskad programvara" eller "programvara som gör oönskade 'handlingar'"

Så det blir väl högst individuellt vad som klassas som virus och ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Upplys mig then, vad tänker herr kamel på?

Du kommer att  märka det snart nog, men du kommer knappast bli jätteimponerad av w10 "gratisversionen"Cool

S3ON: Så det blir väl lite individuellt vad som klassas som virus och ej.

Det finns ju databaser med virussignaturer, men det är ju snarare i antivirusbolagens tycke och ingen absolut sanning. Så ja, det är nog högst individuellt var man drar gränsen.

S3ON: Hur definierar du ens virus

För mig är det programvara som försämrar min upplevelse utan god anledning och som också försöker förhindra mig från att lösa problemet utan god anledning.

Min "upplevelse" kan sträcka sin från allt från prestanda till integritet till funktionalitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Du kommer att  märka det snart nog

Då drar jag slutsatsen att du är en linux-fanboy som ej vet fullt ut vad det är du talar om på planet. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Kan du specificera formfaktor, ts? Snackar vi laptops eller stationära osv?

laptops 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:

laptops 😛

Öh okej. Kan inte rekommendera en laptop, sry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Öh okej. Kan inte rekommendera en laptop, sry

Vad är skillnaden mellan en laptop och en stationär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad menas med "oönskad programvara" och hur löser/åtgärdar man de problemet? Får ofta upp en skylt från antivirus där det typ står "dina virus något är gamla och du bör uppdatera de nu" och när jag väl trycker på updatera så kommer jag ingenstanst mer än " kan inte ansluta till server. 

S3ON:
Hur definierar du ens virus herr kamel? 

Jag skulle nog säga "oönskad programvara" eller "programvara som gör oönskade 'handlingar'"

Så det blir väl högst individuellt vad som klassas som virus och ej.


   
SvaraCitera