Aviseringar
Rensa alla

Peace & Love ställer in Kartellens spelning


Ämnesstartare

De kunde ju tänkt på det innan de boka 


   
SvaraCitera

isola: Fel pga

känner lite att det där kan man ju kolla upp INNAN man bokar dem. när man väl bokat dem känns det larvigt att avboka å ba "deras åsikter stämmer ej in med vad vi står för :'(;'("


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varken rätt eller fel, de bestämmer väl själva vem de vill ha på festivalen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Rätt pga

Rätt motsägelsefullt att ha en artist som glorifierar våld på en festival som heter Peace and Love.

Trodde för övrigt den hade konkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
Varken rätt eller fel, de bestämmer väl själva vem de vill ha på festivalen. 

isola:
Pollen handlar självklart om vad just du tycker. Att beslutet ligger hos Peace & Loves ledning är ju rätt givet. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Pollen handlar självklart om vad just du tycker. Att beslutet ligger hos Peace & Loves ledning är ju rätt givet. Galen

Jag tycker ingenting då.

Förövrigt kanske Kartellen får spela ändå: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article19053583.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Jag tycker ingenting då.

Förövrigt kanske Kartellen får spela ändå: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article19053583.ab

Jo Arg

Lite synd, men förståeligt då de inte har råd att förlora alla artister som hoppade av i protest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, kan ha varit den politiskt inkorrekta internetmobben som fått till stånd detta. Bra organisering i så fall. Det är precis samma metoder som vänstersällskap sysslat med för att trycka tillbaka nationell verksamhet.

Vad som kan ha skett är att en samling människor skickat in klagomail till dalarnas tidningar som är med och sponsorerar P & L-festivalen. Konsekvensen av detta är att man drar in sin sponsorering när folk uppmanat att man inte tänker sig stödja tidningen i ett vidare led och man förknippar sig med den festivalen och de element de tänker inhysa. P & L som nu är rädda att fler företag tänker gå samma väg känner sig då tvugna att ställa in kartellen, för att rädda pengar. Det slutat med att kartellen tappar en bokning och pengar, samtidigt kanske svårare att komma in på andra liknande föreställningar. Och allt kan ha varit orkestrerat av inte så många fler än 50 personer kanske, kanske ännu mindre.

Personligen bryr jag mig inte om kartellen får spela eller inte. Hade jag som P & L besökare inte gillat deras framträdande hade jag kunnat slippa att just kolla på dem. Men jag glädjs samtidigt att sebbe som är polare med militanta antifascister och våldsverkare helt öppet kan omhuldas som han gör. Det är inte så att ultima thule eller völund smed idag kunnat få den uppmärksamheten kartellen idag får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Det är inte så att ultima thule eller völund smed idag kunnat få den uppmärksamheten kartellen idag får.

Anmäl

Citera

ser du ingen skillnad på antirasism och rasism? jag försvarar verkligen inte våld eller hade velat ta tillbaka kartellen då de inte genomsyrar fred och kärlek, men ändå.


   
SvaraCitera
Gifted

Det heter ju Peace & Love...


   
SvaraCitera

Hahaha!
nu är jag glad. Skadeglädje
finns nog inget värre en kartellens musik förutom Sebbes svenska kanske. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: finns nog inget värre en kartellens musik förutom Sebbes svenska kanske.

där kastade du några stenar i glashuset, är jag rädd.


   
SvaraCitera

isola:

där kastade du några stenar i glashuset, är jag rädd.

Va?    


   
SvaraCitera

K4L


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:
K4L

Kan du vänligen översätta den där moderniskan för en gammal kvinna lr


   
SvaraCitera