Aviseringar
Rensa alla

Pearl Harbor!!


Ämnesstartare

dPof:

Se filmjäveln och håll käften. Ditt skolarbete inte någon annans! Bitchjävel!

Kan du sitta på um så kan du fan se filmen!

Men jag har förfan sett den, har glömt lite vad som händer bara, vadfan bryr du dig för ens? [mad]


   
SvaraCitera

tATu:

Jaja, men vaddå bara för dom (japan) bombar usa:s ena bas, har dom vunnit då eller? jag menar bara att usa krigar ju tillbaka rätt så bra dom också, alltså med flygplanen och så...

HAHAHA


   
SvaraCitera

tATu:

Men jag har förfan sett den, har glömt lite vad som händer bara, vadfan bryr du dig för ens? [mad]

Se den igen då sopa! inte vårat fel att ditt minne suger [mad] För att jag är trött på snorungar som ska ha hjälp med läxor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Usa vann.

Filmen heter Pearl Harbor för att det handlar om ön som usa inte trodde skulle drabbas av kriget, eller asså att det va säkrast där..

tack för ett seriöst svar! [love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

HAHAHA

jaja det var kanske tvärtom då XD


   
SvaraCitera

tATu:

jaja det var kanske tvärtom då XD

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dPof:

Se den igen då sopa! inte vårat fel att ditt minne suger För att jag är trött på snorungar som ska ha hjälp med läxor!

Det är det jag håller på med nu, din jävla nörd.
du behöver inte blå så jävla upprörd över en sån här sak, det är inte precis som att jag (eller någon annan, för den delen) bryr sig om din åsikt, och ja det är folk som bryr sig om min, eftersom dom har svarat, så gå och dö ditt jävla stud. [y]


   
SvaraCitera

tATu:

vem var det som vann egentligen? - av japan och usa då alltså.. ?

tATu:

Jaja, men vaddå bara för dom (japan) bombar usa:s ena bas, har dom vunnit då eller? jag menar bara att usa krigar ju tillbaka rätt så bra dom också, alltså med flygplanen och så...

Fail...

Japan utför en överraskningsattack mot Pearl Harbor och förstör stora delar av USAs Stilla Havs flotta. Jag har inte läst så mycket om kriget på havet under andra världskriget, men USA kommer slutligen fram till Japan och fäller atombomberna över Hiroshima och Nagasaki och tvingar Japan till ovillkårlig kapitulation som bla innebär att Japan inte får skapa en armé.

Pearl Harbor som film dock, suger dase och borde slutat tre timmar innan den började.

Pepparkaksgubbe:

...sen blev dem kära och sen kom den "döde" flygpiloten tebax han dog visst inte, nåra fiskare hade räddat honom när hans plan krashade i havet 😛

Och sen blev det massa trams där den tröstande kompisen knullar sjuksköterskan och hon blir med barn, sen blir det uppdrag i japan för dom där två snubbarna, och den blivande fadern dör och den-tidigare-trodde "döde" piloten kommer med beskedet till sjuksköterskan att fadern till hennes framtida barn är död och snubben blir ihop med henne igen och uppfostrar sonen som sin egen.

Ja, Michal Bay SUGER på att göra annat än specialeffekter. Den emotionella bergochdalbanan den kärringen utsätts för i filmen borde vara av episka proportioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tATu:

blå

bli * [cool]


   
SvaraCitera

tATu:

Jaja, men vaddå bara för dom (japan) bombar usa:s ena bas, har dom vunnit då eller? jag menar bara att usa krigar ju tillbaka rätt så bra dom också, alltså med flygplanen och så...

SE FILMEN![mad]
Den är faktiskt jäkligt bra gjord och klart sevärd[no-no]

Nej Pearl Habor var en flottbas på en av haiwais öar där stora delar av usa:s stillahavs flotta låg för ankar för de kunde aldrig tro att japan skulle förklara krig mot dem[tired] Japanerna gjorde ett överraskningaanfall och yckades sänka åtskilliga skepp men de var inte beredda på att amrikanerna skulle omorganisera sig så snabbt och efter bara några veckor inleda stora offensiver mot dem. Japan kämpade på för allt de var värda mot USA men när amrikanerna släppte ner "Little Boy" över nagasaki och "Fat Man" över heroshima så kappitulerade dom utan vidare strider. /Little Boy och Fat Man var de 2 absolut första och enda atombomber som någonsin används i strid)


   
SvaraCitera

tATu:

tack för ett seriöst svar!

Lungt 🙂 , och det var en amerikansk militärbas på ön, Ön var på Hawaii.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Lungt 🙂 , och det var en amerikansk militärbas på ön, Ön var på Hawaii.

ty [bigsmile]


   
SvaraCitera

Blargy:

Den är faktiskt jäkligt bra gjord och klart sevärd

Image


   
SvaraCitera

tATu:

ty

Förövrigt, se mitt svar på föregående sida och tacka mig [no-no]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

och det var en amerikansk militärbas på ön, Ön var på Hawaii.

tATu:

ty

ops, märker att det lät lite konstigt :S

Asså Pearl Harbor vad den amerikanska militärbasen och den låg på en ö i Hawaii lol


   
SvaraCitera