Aviseringar
Rensa alla

Pedofiler


FTH039
Ämnesstartare

Jag säger det här nu.
Pedofiler förtjänar att leva, är inte troligtvis psykiskt sjuka och de kan vara bra människor på samma sätt som andra. Jag tycker inte att det är fel att vara pedofil, att vara sexuellt attraherad av barn. Om en pedofil också är våldtäktsman eller på något sätt lyckas ligga med ett barn så hatar jag inte den för det. Det är tråkigt när folk blir sårade, men om jag inte känner personen i fråga så har jag ingen anledning att hata den som sårade, för ingenting har ju hänt med mig. Jag tycker inte att man ska lägga sig i andras liv om man inte får ut någonting av det förutom hat.


   
Citera

Vaa ? Om en pedofiler gör något mot ett barn så ska pedofilen dödas. Inte mer om saken. [mad]


   
SvaraCitera
time
 time

Det är en sak att vara pedofil och inte utöva sin preferens. Men ett barn är ett barn, sex är något som barn inte har kunskap och förståelse för, och en vuxen som utnyttjar ett barn för att få njutning är faktiskt inte en frisk människa.

Det handlar om att man tar över någon som inte kan försvara sig. Som att sparka på någon som ligger. För den sakens skull förtjänar de kanske inte att dö, men de ska inte ha rätten att utnyttja barn fritt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det är en sak att vara pedofil och inte utöva sin preferens. Men ett barn är ett barn, sex är något som barn inte har kunskap och förståelse för, och en vuxen som utnyttjar ett barn för att få njutning är faktiskt inte en frisk människa.

+1

Visdom från Time, som vanligt.


   
SvaraCitera
FTH039
Ämnesstartare

timeisrunningout:

en vuxen som utnyttjar ett barn för att få njutning är faktiskt inte en frisk människa.

Definiera "frisk".


   
SvaraCitera

Homosexualitet ansågs ju som en sjukdom förr, men har blivit accepterat nuförtiden. Vem vet kanske samma sak händer med pedofili?

Vet pedofiler som uttnyttjar barn sexuellt att det är fel att göra det? Har de ingen empati? För mig låter det som att de inte riktigt är psykiskt friska...


   
SvaraCitera
time
 time

FTH039:

frisk

En människa med aktiv empati, självkännedom och kunskap om etik och moral som är anpassningsbart på samhället han eller hon lever i, och i vårt samhälle är det inte ansett vara okej att utnyttja en svagare individ för sin egen njutnings skull.


   
SvaraCitera
time
 time

Burger:

Homosexualitet ansågs ju som en sjukdom förr, men har blivit accepterat nuförtiden. Vem vet kanske samma sak händer med pedofili?

Det är två helt skilda saker. Du kan inte överhuvudtaget jämföra två vuxna individer som vet vad sex är och gör det frivilligt, av kåthet eller kärlek, med en vuxen människa som ger sig på en femåring som inte vet vad sex är.

Herregud.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Du kan inte överhuvudtaget jämföra

Jag tror du missförstod mig. Jag försökte inte jämföra en som ger sig på barn med två som har sex frivilligt. Jag menade inte att homosexualitet är nåt dåligt, jag menade bara att pedofili kanske blir mer accepterat i framtiden...

Jag menar alla pedofiler kan ju inte vara onda människor och som du själv sa "Det är en sak att vara pedofil och inte utöva sin preferens."


   
SvaraCitera

sorry jag vet att jag formulerar mig konstigt [cry]


   
SvaraCitera

FTH039:

Det är tråkigt när folk blir sårade, men om jag inte känner personen i fråga så har jag ingen anledning att hata den som sårade, för ingenting har ju hänt med mig.

Vad förbannat oempatiskt det där låter...
Att bli våldtagen handlar om mer än att bli "sårad" och kan ärra en person för resten av sitt liv.

Jag håller med dig om att den "häxjakt" som förs mot pedofiler idag är vidrig, att de har lika rätt att leva som alla andra människor och att man inte kan hata dem för att de är pedofiler.

Men att utnyttja barn (eller någon annan heller för den delen) är ALDRIG okej, vare sig man är pedofil eller inte.


   
SvaraCitera

stomacho:

Vaa ? Om en pedofiler gör något mot ett barn så ska pedofilen dödas. Inte mer om saken. [mad]

...
Ska våldtäktsmän dödas?
Ska alla människor som kränker någon på något sätt dödas?
Ska vi ha ihjäl alla människor som blir kvar när vi ändå håller på?


   
SvaraCitera
time
 time

Burger:

jag menade bara att pedofili kanske blir mer accepterat i framtiden...

Men att homosexualitet blivit accepterat är bara rationellt eftersom det handlar om vuxna, eller åtminstone könsmogna män och kvinnor som vet vad det handlar om. Det kommer ju knappast bli accepterat att utnyttja ett försvarslöst barn.

Därför reagerar jag på jämförelsen. Att man kan vara pedofil och låta bli att utöva sin lust har inget med det att göra.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Men att homosexualitet blivit accepterat är bara rationellt eftersom det handlar om vuxna, eller åtminstone könsmogna män och kvinnor som vet vad det handlar om. Det kommer ju knappast bli accepterat att utnyttja ett försvarslöst barn.

mm, sant

timeisrunningout:

Därför reagerar jag på jämförelsen.

äh strunta i vad jag skrev jag är bara liiite trött och skrev dumheter[crazy]


   
SvaraCitera

[cry]


   
SvaraCitera