Forumet - Pedofiler

Pedofiler

881 0 136
Jag säger det här nu.
Pedofiler förtjänar att leva, är inte troligtvis psykiskt sjuka och de kan vara bra människor på samma sätt som andra. Jag tycker inte att det är fel att vara pedofil, att vara sexuellt attraherad av barn. Om en pedofil också är våldtäktsman eller på något sätt lyckas ligga med ett barn så hatar jag inte den för det. Det är tråkigt när folk blir sårade, men om jag inte känner personen i fråga så har jag ingen anledning att hata den som sårade, för ingenting har ju hänt med mig. Jag tycker inte att man ska lägga sig i andras liv om man inte får ut någonting av det förutom hat.
Det är en sak att vara pedofil och inte utöva sin preferens. Men ett barn är ett barn, sex är något som barn inte har kunskap och förståelse för, och en vuxen som utnyttjar ett barn för att få njutning är faktiskt inte en frisk människa.

Det handlar om att man tar över någon som inte kan försvara sig. Som att sparka på någon som ligger. För den sakens skull förtjänar de kanske inte att dö, men de ska inte ha rätten att utnyttja barn fritt.
timeisrunningout:

Det är en sak att vara pedofil och inte utöva sin preferens. Men ett barn är ett barn, sex är något som barn inte har kunskap och förståelse för, och en vuxen som utnyttjar ett barn för att få njutning är faktiskt inte en frisk människa.

+1

Visdom från Time, som vanligt.

Spana också in:

Homosexualitet ansågs ju som en sjukdom förr, men har blivit accepterat nuförtiden. Vem vet kanske samma sak händer med pedofili?

Vet pedofiler som uttnyttjar barn sexuellt att det är fel att göra det? Har de ingen empati? För mig låter det som att de inte riktigt är psykiskt friska...
Burger:

Homosexualitet ansågs ju som en sjukdom förr, men har blivit accepterat nuförtiden. Vem vet kanske samma sak händer med pedofili?

Det är två helt skilda saker. Du kan inte överhuvudtaget jämföra två vuxna individer som vet vad sex är och gör det frivilligt, av kåthet eller kärlek, med en vuxen människa som ger sig på en femåring som inte vet vad sex är.

Herregud.
timeisrunningout:

Du kan inte överhuvudtaget jämföra

Jag tror du missförstod mig. Jag försökte inte jämföra en som ger sig på barn med två som har sex frivilligt. Jag menade inte att homosexualitet är nåt dåligt, jag menade bara att pedofili kanske blir mer accepterat i framtiden...

Jag menar alla pedofiler kan ju inte vara onda människor och som du själv sa "Det är en sak att vara pedofil och inte utöva sin preferens."
FTH039:

Det är tråkigt när folk blir sårade, men om jag inte känner personen i fråga så har jag ingen anledning att hata den som sårade, för ingenting har ju hänt med mig.

Vad förbannat oempatiskt det där låter...
Att bli våldtagen handlar om mer än att bli "sårad" och kan ärra en person för resten av sitt liv.

Jag håller med dig om att den "häxjakt" som förs mot pedofiler idag är vidrig, att de har lika rätt att leva som alla andra människor och att man inte kan hata dem för att de är pedofiler.

Men att utnyttja barn (eller någon annan heller för den delen) är ALDRIG okej, vare sig man är pedofil eller inte.
Burger:

jag menade bara att pedofili kanske blir mer accepterat i framtiden...

Men att homosexualitet blivit accepterat är bara rationellt eftersom det handlar om vuxna, eller åtminstone könsmogna män och kvinnor som vet vad det handlar om. Det kommer ju knappast bli accepterat att utnyttja ett försvarslöst barn.

Därför reagerar jag på jämförelsen. Att man kan vara pedofil och låta bli att utöva sin lust har inget med det att göra.
timeisrunningout:

Men att homosexualitet blivit accepterat är bara rationellt eftersom det handlar om vuxna, eller åtminstone könsmogna män och kvinnor som vet vad det handlar om. Det kommer ju knappast bli accepterat att utnyttja ett försvarslöst barn.

mm, sant
timeisrunningout:

Därför reagerar jag på jämförelsen.

äh strunta i vad jag skrev jag är bara liiite trött och skrev dumheter[crazy]
timeisrunningout:

En människa med aktiv empati, självkännedom och kunskap om etik och moral som är anpassningsbart på samhället han eller hon lever i

Om man våldtar någon så tar det kanske 7 minuter. Men ett år senare kan man väl vara frisk? Sen om 34 dagar så våldtar man någon igen. Då är man väl enligt dig bara sjuk den stunden? Det där sexuella begäret man har är ju inget kroniskt, vilket däremot räknas som en sjukdom. Kåt är de flesta bara ibland. Det gäller nog pedofiler också ska du se. Eller våldtäktsmän. Det brukar dras en parallell däremellan rätt ofta. De är ju förövrigt oftast som vilken annan människa som helst.
Samhället har bestämt hur en man och en kvinna ska se ut och vad man ska attraheras till. Men som individ borde man ha rätt att vara annorlunda, även i den frågan.

Och förresten, om det är det där du menar med frisk så skulle ju varenda människa som begår ett brott mot en annan eller flera individer vara inte friska. Då finns det ingen kraft i ordet.
FTH039:

. Om en pedofil också är våldtäktsman eller på något sätt lyckas ligga med ett barn så hatar jag inte den för det.

FTH039:

Det där sexuella begäret man har är ju inget kroniskt, vilket däremot räknas som en sjukdom. Kåt är de flesta bara ibland. Det gäller nog pedofiler också ska du se. Eller våldtäktsmän.

[tard]

Det är ju fortfarande lika fel att våldta någon ändå?
FTH039:

Och förresten, om det är det där du menar med frisk så skulle ju varenda människa som begår ett brott mot en annan eller flera individer vara inte friska. Då finns det ingen kraft i ordet.

Om man begår ett brott upprepade gånger är man ju inte frisk, speciellt om man inte ser skadan man själv åstadkommer i och med brottet. Det är en sak att vilja eller ha lust att skada eller traumatisera någon för njutningens skull, det är en annan sak att utöva det.
Blivande_japan:

Vad förbannat oempatiskt det där låter...
Att bli våldtagen handlar om mer än att bli "sårad" och kan ärra en person för resten av sitt liv.

Men det är ju så. Om jag brydde mig om folk som jag absolut inte har att göra med som far illa skulle jag inte kunna tänka på annat. Det dör ju tusentals människor av många olika orsaker varje dag. Jag har ingen anledning att känna empati till dem. Hur ofta gråter du över de ungefär 15 000 barn som dör av svält varje dag? Känner du mycket empati? Jag tror att de inte hade det så bra innan de dog, och de som lever där och kanske dör imorgon har det troligtvis värre än en liten flicka som blev våldtagen. Jag bryr mig inte om 15 000, så varför skulle jag bry mig om 1? Helt jävla ologiskt.

Och säg inte att det är värre att bli våldtagen än att ständigt vara utan mat för att snart dö av svält.
timeisrunningout:

Om man begår ett brott upprepade gånger är man ju inte frisk

Säger vem? Jag förstår inte. Varför kan man inte vara FRISK, OCH DUM? (Eller hur man ska uttrycka det så att du förstår hur jag menar.)

timeisrunningout:

speciellt om man inte ser skadan man själv åstadkommer i och med brottet.

Tar du för givet att våldtäktsmän inte förstår att de gjort någon illa?

timeisrunningout:

Det är en sak att vilja eller ha lust att skada eller traumatisera någon för njutningens skull, det är en annan sak att utöva det.

Ja det är lite olika saker. Undra vilket som är värst bara.
FTH039:

Och säg inte att det är värre att bli våldtagen än att ständigt vara utan mat för att snart dö av svält.

Alla påverkar på olika sätt av allt.

T.ex. Om du blir biten av en hund så påverkas du på ett sätt och kanske får traumatiska upplevelser senare som gör att du inte vill vara i närheten av hundar.
Om en hund biter mig så är jag helt enkelt biten och umgås gärna med hundar framöver ändå.