Aviseringar
Rensa alla

Pedofili är fortfarande inte ett brott


Ämnesstartare

Vilket tard är det egentligen som fått Sveriges media och Sveriges politiker att tro att pedofili är en brottsrubricering? Är jag den enda som blir irriterad?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vem bryr sig?


   
SvaraCitera

Nej, jag blir också vanskligt irriterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Vem bryr sig?

Jag bryr mig. Framgick inte det när jag undrade om jag var ensam om att bli irriterad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir mer arg på människor som tror att alla pedofiler våldtar barn.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag bryr mig. Framgick inte det när jag undrade om jag var ensam om att bli irriterad?

Jo jag blir också irriterad. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Blir mer arg på människor som tror att alla pedofiler våldtar barn.

Den uppfattningen förstärks rimligen av att media envisas med att kalla folk "pedofildömda" och att partirepresentanter hävdar att folk dömts för pedofili.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, ungefär som när alla säger att hebefiler är pedofiler. Det är också störande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Mm, ungefär som när alla säger att hebefiler är pedofiler. Det är också störande.

Det är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det säger du bara för att du e pedo [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det säger du bara för att du e pedo [mad]

kan intyga att fröken mediakatt minsann inte åkt fast för några av hennes sexuella kontakter med förpubertala barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

kan intyga att fröken mediakatt minsann inte åkt fast för några av hennes sexuella kontakter med förpubertala barn.

Ah okej då är det lugnt, det blir inte pedofili förrän man åker fast ju, man måste bli dömd till pedofil [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

kan intyga att fröken mediakatt minsann inte åkt fast för några av hennes sexuella kontakter med förpubertala barn.

Jag har minsann inte haft några sexuella kontakter med förpubertala barn som jag kan straffas för [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Ah okej då är det lugnt, det blir inte pedofili förrän man åker fast ju, man måste bli dömd till pedofil [wink]

nej nej. pedofil är inte ett brott, det är en person som är dömd för pedofili. vi har ju redan rett ut det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej nej. pedofil är inte ett brott, det är en person som är dömd för pedofili. vi har ju redan rett ut det här.

Förlåt, men nu har vi iallafall rett ut det hela [blush]

Pedofil är alltså den som utför brottet pedofili och blir dömd [y]


   
SvaraCitera