Aviseringar
Rensa alla

Pedofiltankar - vad fan ska man göra?


Ämnesstartare

Asså, jag vette fan vart jag ska vända mig men antar att det här forumet var de som var närmast.
Hur fan vet man att man är pedofil? .. man tänder på små ungar de vet alla. Nu den senaste tiden så när jag ser barn så kopplar hjärna det automatiskt till pedofili och börjar få ett stark illamående... Jag är livrädd för att bli pedofil därav illamåendet men jag kan inte sluta tänka på det. Nu när jag sitter och skriver det så känns det välldigt fjantigt ([rolleyes]) men jag vet inte vad jag ska göra.. det är jobbigt och hur blir man av med sådana tankar? [shake]


   
Citera
Ämnesstartare

Varför ligger tråden på homo/bi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett bättre förslag på tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ sexuella fantasier eller nått. Pedofili har väl nada med homosexualitet att göra så vitt jag vet.

Anywaaaays, det låter inte som att du tänder på barn? Då är det väl lugnt, det kanske bara har fastnat i din skalle helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att det är en ganska vanlig oro hos vissa personer, men att det egentligen inte är något. Att det är tvångstankar som typ "tänk om jag skulle gå och ut skära halsen av ungens grannar" [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

ungens grannar

Okej, jag måste sova [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar ha liknande rädsla, men inte för pedofili, tror det är en form av tvångstankar, alla har någon form av tvångstankar, det viktiga är att
* inte bekräfta dina tvångstankar, då blir de starkare.

Finns en övning för att bli av med tvångstankar. Var i en lugn situation då du mår bra och känner att det inte finns några problem i världen. Tänk på ett barn. Du kanske känner dig illamående, men samtidigt vet du ju att du inte har någon anledning att känna dig illamående. Illamåendet har inget existensberättigande.

Det viktiga när du fantiserar är att du först bygger upp fantasin, och sedan lever ut den.
Dvs, först ser hur du hur det ser ut i omgivningen som ska göra dig illamående, vilka ljud som finns i omgivningen, hur det känns att vara där, så att du har koll på alla dina sinnen. Viktigaste frågan är; ser jag situationen från mina egna ögon eller någon annans? när du lever ut situationen så måste du se fantasin från dina egna ögon, annars känns de inte lika verkligt.

TIPS: När du känner dig som mest illamående, tänk på något som du anser vara motsatsen till illamående. Du får gärna bygga upp denna fantasi i förhand också. Tänk dig isåfall att du "spränger" illamåendet och bara ersätter den med det som inte är illamående.

Upprepa, tills du känner att det börjar släppa. Egentligen behöver man helst ha vägledning när man genomför sådana saker dock.


   
SvaraCitera

ta självmord innan du gör någon illa[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

ta självmord

Och den står bredvid ketchupen?


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Och den står bredvid ketchupen?

Ja, klart [rolleyes]


   
SvaraCitera

BEGÅ SJÄLVMORD om du ska va så jävla petig![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Yogi: ta självmord
Och den står bredvid ketchupen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

BEGÅ SJÄLVMORD om du ska va så jävla petig!

Ja, jag är jävligt petig när det gäller just det här [no-no]


   
SvaraCitera

mjölk:

Varför ligger tråden på homo/bi?

För det är av samma pervesion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

För det är av samma pervesion

du kan va!


   
SvaraCitera