Aviseringar
Rensa alla

Pengar behov


Ämnesstartare

hej jag är 15 (fyller 16 i år) och jag är i desperat behov av ett helg jobb, vart ska man börja söka? ska jag skriva cv eller nått? nån annan som har ett helg jobb som kan berätta hur det är?[bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Sök på Mcdonalds eller kedjor, har du inte kontakter lär du inte få något annat, utan enorm tur.


   
SvaraCitera

malmskillnadsgatan


   
SvaraCitera

newborned:

vart ska man börja söka

Hört att FRA skall börja anställa folk som spelar terrorister för att rättfärdiga sin existens, prova där [y]

Men skämt åsido! Kolla först om du känner någon som kan fixa in dig någonstans, för annars är det svårt att få jobb om man är under 18. Har du absolut ingen som kan hjälpa dig på traven så kolla runt på snabbmatsrestauranger som McDonalds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

newborned:

ska jag skriva cv eller nått?

Alltså, om du inte har någon tidigare erfarenhet av ett jobb så kan du ju inte berätta vad du gjort tidigare. Det är väl snarare ett personligt brev du ska skriva där du berättar mer om dig själv, lite intressent, framtidsplaner med skolan, livet i allmänhet os all relevant information till det jobb du ska söka till.

Gillar de din personlighet eller något du berättar om dig själv så kan du få napp. Kolla också med dina föräldrar om de kanske kan snacka med sina jobb etc. Det är så kontaktnät oftast börjar. Annars så kan du gå runt till lite olika ställen och fråga om de behöver extra personal och att du är villig att jobba på helger osv.

Lite mer info om det praktiska kring jobb för din ålder
http://www.lo.se/ung

Lycka till!


   
SvaraCitera
zIGGE

Postutdelare tjänar enheldel, speciellt när du jobbar på ob.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

malmskillnadsgatan


   
SvaraCitera