Aviseringar
Rensa alla

pengar för dom här ärren? ( bilder )


Ämnesstartare

tja har aldrig tänkt på att jag kanske skulle kunna få en del pengar för mina ärr, men måste man "anmäla" det direkt det händer eller går det nu 3 respektive 1.5 år senare? här e bilder på dom :

krossade nageln för ca 1.5 år sedan, nageln sticker upp lite grann, den är alltså inte helt "rund" eller hur man ska säga..

skar mig på en plåt på skoltid för ca 3år sedan, kanske inte syns så bra på bilderna men.. :

tror ni ja kan få nå pengar för dom här? äre ba o ringa o kolla eller? eller går det att göra nu, fast det händer för ett tag sen? 😛 tack för seriösa svar


   
Citera
Ämnesetiketter

Mmmmmh...Ärr...dräggel


   
SvaraCitera

Varför skulle du få det?


   
SvaraCitera
Åtta

Tveksamt. Men du kan ju försöka.

passaro:

Varför skulle du få det?

Försäkring. Vanprydande ärr. När man går i skolan så är man per automatik försäkrad av dem.


   
SvaraCitera

Åtta:

Försäkring. Vanprydande ärr. När man går i skolan så är man per automatik försäkrad av dem.

Lol. Vilket trams.


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera

nej troligtvis inte

krigsskador är väll inget fel med [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

happe:

tror ni ja kan få nå pengar för dom här?

nageln kommer du inte få pengar för iallafall. inte helt omöjligt med ärret i pannan då det är i ansiktet, men skulle nog inte tro det. om du får pengar så är ändå de pengarna till för att fixa ärren.


   
SvaraCitera

så har min ppappa med


   
SvaraCitera

Ärr är fräckt, bara det är en ersättning i sig. Du ska fan inte ha några pengar


   
SvaraCitera

Spunket på nageln borde ju växa bort, och ärret i pannan märks inte sådär jättemycket (på bilderna iallafall, kanske lyser knallrött i verkligheten). Dessutom är väl ärr i pannan "inne" efter den där Harry Potter.


   
SvaraCitera

Nej, tror inte att det går att få i efterhand.


   
SvaraCitera

happe:

tror ni ja kan få nå pengar för dom här? äre ba o ringa o kolla eller? eller går det att göra nu, fast det händer för ett tag sen? 😛 tack för seriösa svar

ja, men det beror på vad du har för försäkringsbolag. jag tror inte du får några pengar av skolan direkt utan att du får söka dig till dina privata försäkringsbolag.
exflickvänen fick för två operationsärr på knät 4000kr sammanlagt för så kallade "vanprydande ärr"
så visst kan du får pengar


   
SvaraCitera

pannan kanske, men fingret? :S'

ObS aKan INgET om ÄrR


   
SvaraCitera

Grr - ärret i pannan [love]


   
SvaraCitera