Aviseringar
Rensa alla

pengar hemma eller på bank?


Ämnesstartare

Jag har nyligen sommarjobbat hos en bekant och har nu närmare 5000 kr hemma. Skulle ni föredra att spara hemma eller borde jag lägga in det på banken. Varför/varför inte? 


   
Citera

Haha, 5000 är inte värt att göra nåt med, men de är ju smidiga att ha på banken, alltså med onlinebetalningar etc...


   
SvaraCitera

Kalle97:
Jag har nyligen sommarjobbat hos en bekant och har nu närmare 5000 kr hemma. Skulle ni föredra att spara hemma eller borde jag lägga in det på banken. Varför/varför inte? 

Du kan väl dela upp det? Sedan kan du bestämma dig om du vill sätta in resten eller lite till alt. ta ut allt eller lite till.


   
SvaraCitera

Behåll dem hemma.


   
SvaraCitera

Du får ju pengar om du sätter in dom Tumme upp (typ 0,005kr men ändå)


   
SvaraCitera

Vilken bank har du?


   
SvaraCitera

Behåll på banken 


   
SvaraCitera

Investera allt i Dogecoins. Eller ha på banken.


   
SvaraCitera

Om ditt hus brinner ner så brinner pengarna upp

Om banken brinner ner så finns pengarn kvar

Vidare kan annat hända bankerna så dina pengar där tappar värdet, men det sker med stor chans inte över en natt så du hinner bli varnad och län ta ut dem i tid

Ditt val


   
SvaraCitera

Gillar tanken av att peta in alla ens pengar in i madrassen, men samtidigt klingar det ganska bra med rymdkommunismen med ett kontantlöst samhälle. Fast i min rymdkommunistiska utopi skulle det väl för den delen inte finnas pengar heller... bortsett från mina framtidsplaner gällande rymdherravälde så är det bäst att slänga in skiten på banken just på grund av räkningar och sådant mög.


   
SvaraCitera

Men om du typ har päron som betalar din telefonräkning eller dylikt så kan du lika gärna gå runt med din bunt sedlar och vara herren på täppan. 


   
SvaraCitera

BANK
BANK
BANK!

Om du vill ta ut pengar så finns det ju alltid automater 😛


   
SvaraCitera

S3ON:
Om ditt hus brinner ner så brinner pengarna upp

Om banken brinner ner så finns pengarn kvar

Vidare kan annat hända bankerna så dina pengar där tappar värdet, men det sker med stor chans inte över en natt så du hinner bli varnad och län ta ut dem i tid

Ditt val

Vad händer om huset brinner upp och pengarna brinner ner? Blink
Eller om banken brinner upp och pengarna brinner inne. FörvirradGalen


Nej, behåll slantarna hemma antar jag, köp något skoj eller behåll till nödvändigheter. Jag tar alltid ut alla mina pengar som kontant. Alltid. Dock så är det nog ingen bra idé då det kan bli snott och så vidare...


   
SvaraCitera