Aviseringar
Rensa alla

Pengaträd


Ämnesstartare

Ligger idag hemma. Det är grått ute och de träd som har några löv kvar ser slitna ut. Löven är höstigt orange:a. De flesta löven ligger på marken.

Igår blev jag uppsagd ifrån mitt jobb som telefonförsäljare. Jag har två veckor på mig att höja mitt säljsnitt, annars är jag borta. Grejen är den att jag alltid hatat det där jobbet. Att ljuga för människor för pengar känns bara helt fel. Tillslut kändes det bara som att sitta där och långsamt skala bort delar av ens själ. Men samtidigt känner jag mig helt fail:ad eftersom att jag får sparken.

Kommer inte gå dit under de här två veckorna. Jag skiter i det där jobbet.

Men trots allt det här (jag vet att det inte är jordens undergång, men det har gjort min dag sned ändå) känner jag mig ändå glad. Nu kan jag göra allt som jag ville göra medan jag satt där på kontoret och stirrade ut genom fönstret. Och längtade efter att klättra i träd, möta människor, äta god mat.

Oj, det här blev som ett terapi-inlägg. :s

I alla fall, den här videon är jättesöt och fin, den gjorde mig glad idag:


   
Citera
Ämnesstartare

riktigt fin video[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va ej så fin[shake]
Men tråkigt att höra om all strul med jobbet[sad] Hoppas du hittar något som passar dej bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videon: [love]

Och grattis till utökningen av din fritid!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Hoppas du hittar något som passar dej bättre.

Tack, tack- Får dock lönen retroaktivt (?). Vilket innebär att jag nu i oktober får lönen för mitt arbete i september. Och att jag i slutet på november får lönen för mitt arbete nu i oktober. Så då har jag ändå pengar för hela november och december.

Kråkslott:

Och grattis till utökningen av din fritid!

Tack!

Kommer nog inte ens söka några jobb de här två månaderna fram till nyår. Eller jo, fast bara såna jobb jag vill ha. Resten av tiden ska gå åt till kreativt skapande, att umgås med vänner och må bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Tack, tack- Får dock lönen retroaktivt (?). Vilket innebär att jag nu i oktober får lönen för mitt arbete i september. Och att jag i slutet på november får lönen för mitt arbete nu i oktober. Så då har jag ändå pengar för hela november och december.

Åh, det låter sweet. Kan du bara chilla med gott samvete typ[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Eller jo, fast bara såna jobb jag vill ha. Resten av tiden ska gå åt till kreativt skapande, att umgås med vänner och må bra.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Åh, det låter sweet. Kan du bara chilla med gott samvete typ[smile]

Yes. [party] Insåg nu också att jag ändå planerade att sluta själv vid det här tillfället. Då jag kunde få ut lönen de sista två månaderna av året utan att jobba. Hade bara glömt att det tillfället faktiskt är nu.

Kunde inte ha fått kicken vid ett mer lägligt tillfälle! [party] Sweet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Kunde inte ha fått kicken vid ett mer lägligt tillfälle! [party] Sweet!

Jävla skryttråd med andra ord[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Jävla skryttråd med andra ord[mad]

Nää, må bra-tråd ju!! [mad] Började med att jag mådde dåligt och nu mår jag bra, grrr!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Nää, må bra-tråd ju!! [mad] Började med att jag mådde dåligt och nu mår jag bra, grrr!!

Du fick mej att må dåligt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Du fick mej att må dåligt[sad]

Varför då? Blev du inte glad av videon? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Varför då? Blev du inte glad av videon? [sad]

Nä, är självisk[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Nä, är självisk[blush]

Du skulle tagit alla pengar istället för bara en sedel för att sedan gå iväg med ett leende? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Du skulle tagit alla pengar istället för bara en sedel för att sedan gå iväg med ett leende? [blush]

Nä, skulle hämtat såg och sågat ner trädet och ställt det i min trädgård så jag kan plocka pengar ifrån det när jag vill[cool]


   
SvaraCitera