Forumet - Peppa mig

Peppa mig

295 0 25

Spana också in:

Shizu:

Kursen är inte svår, du behöver inte plugga.

Jao, jag ska tenta bort kursen, och har således inte haft några lektioner och läst in allt bokväg. Kan behöva plugga lite. :P

emo_max:

Vilka resurser skall man uppnå i spädbarnsåldern enligt Erikssons eller Freuds utvecklingsteori?

Resurser? Freud menade att människan behövde tämjas, barnet behöver utveckla ett jag och ett överjag och från början styrs det främst av resurser och impulser.. Vad menar eriksson? :P

SebastianE:

Han som ligger och trånar i min säng?[cute]

Åh, vad gör jag i din säng? [cute]
Anarkandi:

Resurser? Freud menade att människan behövde tämjas, barnet behöver utveckla ett jag och ett överjag och från början styrs det främst av resurser och impulser.. Vad menar eriksson? :P

ah det där var inte vad jag ville höra, möjligtvis har ni inte med samma saker i kursen men de låter ju konstigt, men aja, orkar inte förklara x'd plugga på repetitionsfrågorna ni fått bara?
SebastianE:

Du ligger naken och gluppsar i dig en hallonstång!

Nä, jag äter inte godis. [sad]

Ad_Hoc:

"Peppa" är ett av de fulaste orden som existerar, så jag tänker absolut inte hjälpa dig

Ska komma ihåg det, dagen då du sitter döende på en parkbänk, nykter och i gravt behov av en öl..... [sad]
emo_max:

ah det där var inte vad jag ville höra, möjligtvis har ni inte med samma saker i kursen men de låter ju konstigt, men aja, orkar inte förklara x'd plugga på repetitionsfrågorna ni fått bara?

Vi har inte fått några repetitionsfrågor, men vad var det du ville höra?
Anarkandi:

Vi har inte fått några repetitionsfrågor, men vad var det du ville höra?

ehm alltså, när jag gick psykologi a fick vi världens typ stegar med Freuds, Erikssons, och typ 2andra tynga killars utvecklingsteorier som vi skulle ha stenkoll på, typ spädbarnsåldern, då ska man känna trygghet och kan om allt går bra utveckla samhörighet. (så är det inte egentligen men jag kommer inte ihåg, budskapet går hur som helst fram)
Du kan få några allmänna frågor från en avklarad utvecklingspsykologikurs [smile]

Vilka är de olika inriktningarna i dagens psykologi? Beskriv dessa kortfattat och ange de mest kända företrädarna för varje inriktning.

Enligt Freud finns det fyra faser man kan fastna i. Vilka är dessa och vad kan en fixering vid en av faserna ha för konsekvenser?

Hur utvecklas människans medvetande (psyke, själ) enligt Mead och den symboliska interaktionismen?