Aviseringar
Rensa alla

Peptalk 2014: Hur är ditt liv i förhållande till dina drömmar?


Ämnesstartare

Kamrater! 

Jullovet har härmed nalkats och ett nytt år fyllt av livets mysterier står på glänt. Ännu ett år fyllt av upp- och nedgångar och överraskningar - eller? Kanske har du planer på vad du ska göra här näst - kanske har du inte. Den här tråden är för er som inte vet vart ni vill eller hur ni ska ta er dit. Den är också för de som inte än har börjat fundera över vad de vill göra; man kan se de som en påminnelse, och ett försök från mig att uppmärksamma er på den makt ni har över er själva och att ni inte bör låta den gå till spillo pga glömska. 

Jag vill uppmärksamma er på att ta livet i era egna händer och börja forma leran till vad ni vill att den ska vara. Vad skulle du kunna se dig själv göra om fem-tio år? Hur ska du göra för att nå dit? Om du inte vet, vad kan du göra för att få svar? 

Var inte rädda för att be om hjälp när ni sitter fast. Att diskutera saken med någon annan kan vara det som sätter vinden i seglen. 

Det kan vara en jobbig, men ack så viktig, fråga: Hur vill du leva ditt liv? Använd det här året för att ta dig några steg närmare där du skulle vilja vara. Samtidigt är det viktigt att inte glömma de små guldkorn ni redan har runt omkring er. Sök en balans. Försök finna den livsstil som passar er. Tänk utanför ramarna och tillåter er att forma er egna bana. Jag tänkte att vi i den här tråden kan diskutera framtids- och nutidsplaner med varandra - kanske peppa lite och ge en hjälpande hand om någon är vilsen. 

Jag önskar er stort lycka till med era funderingar! Dela gärna med er och var gärna aktiv och stöttande för andra.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är för första gången på flera år taggad på det nya året! Gillar avslutningen på 2013 starkt och känns positivt! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här jag om 10 år:Jobbar som polis, har en snäll och vältränad man, 2 barn (Tindra och Casper), bor i ett hus med sjö tomt, och har en inomhus pool!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra tråd, återkommer med ett utförligt svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om 4år har jag börjat gymnasiet i någon stor stad, flyttat långt från alla jag känner (familj/släkt/vänner osv) och bor på skolan som är något sorts internat. Kommer endast hem på en del helger. 

Kommer ha startat om på nytt och blivit exakt den personen jag vill bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser också fram emot de kommande åren och har tänkt mycket på min utvecklingspotential. Har funnit en mycket stor livslust och ser betydligt fler möjligheter med mitt liv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner lite att hej kom och hjälp mig, 2013 har varit piss


   
SvaraCitera
mynona

Mitt liv är ingenting värt, men jag bryr mig inte så mycket om det numera tror jag, i alla fall inte lika mycket som jag gjorde förut, därför känner jag mig också lugnare. Drömmar förverkligas så småningom på det ena eller det andra sättet och jag känner förtröstan i det. Tycker inte om att bli påmind om att jag lever, men när jag glömmer bort detta faktum kan jag känna mig ganska nöjd. Liknöjdhet är alltid bra. Så fort man påminns om att man lever kan liknöjdhet vara bra för att slå sig till ro och känna sig tillfreds. Man får intala sig att ingenting spelar någon som helst roll. Den formen av lättsinne har hjälpt mig mycket. Ju mer liknöjd desto bättre. Så för att svara på frågan motsvarar mitt liv långtifrån mina drömmar och jag kan inte se hur det skulle kunna bli så heller, men så småningom tror jag att det kommer att bli så på ett eller annat sätt, och jag är nöjd med det. 


   
SvaraCitera
mynona

Chib: Jag vill uppmärksamma er på att ta livet i era egna händer och börja forma leran till vad ni vill att den ska vara.

Jag tror faktiskt att jag har påbörjat en god utveckling ditåt, så långt det är möjligt. Detta år har varit av lika stor betydelse som jag minns att 2009 var för mig. Ett slags brytningsår på många sätt. 

Chib: Vad skulle du kunna se dig själv göra om fem-tio år?

ogillar dock mycket skarpt att se mig själv i framtiden. vet dock däremot vad jag vill göra och vad jag har för drömmar generellt i framtiden, vad jag vill göra och hur jag vill leva. 

Chib: Hur ska du göra för att nå dit?

jag vet precis vad jag bör göra för att nå dit, för att påbörja en utveckling ditåt. märkligt nog har insikten om detta kommit så sent att det nog blivit för sent, konstaterar jag med stillsam häpnad. men det är alltid bra med liknöjdhet. 

fin introspektiv tråd! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inga drömmar, är alltid antingen fullkomlig eller förtappad och utsiktslös i mitt eget tycke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser bara fint ut, egen lya, jobb osv.

Börjar på pilotskola till hösten och är otroligt glad, livet kan intw bli bättre!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Fin tråd GråterHjärta

Jag vill få ut mer av livet.. så känner jag ofta. Hinna läsa mer, se bra filmer, läsa intressant artiklar, prata ordentligt med människor, lyssna. Blir arg på mig själv att jag gör så mycket slentrianmässigt. Men en orkar ju inte hålla den där engagerade ångan uppe hela tiden. Men skulle vilja hitta ett bättre mönster så att sånt där inte känns som ett stort projekt, utan vardagligt. Det är så lätt att slösurfa och slö-titta-på-tv men jag blir så ledsen när jag tänker att jag som 80-åring kommer titta tillbaka på min ungdom och inse att stora delar av mitt liv handlade om att läsa meningslösa bloggar och titta på meningslösa program. Ledsen Ska försöka vara mer engagerad och kreativ 2014.

Vill också satsa på kärleken, på riktigt. Hjärta

Om 10 år är jag 33. Då hoppas jag att jag varit gift i 4-5 år, har två eller tre barn och ett till påväg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte heller några drömmar egentligen. Min enda önskan är att det kommer gå bra i uppsala och att d ändrar på mitt mående. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sannolikheten att era drömmar är något ni verkligen vill även efter att ni uppnått dem borde vara typ 2-7%, om inte drömmen går ut på allt det enkla här i livet typ få sova när man är trött äta när man är hungrig kramas när man känner sig ensam knulla när man e kåt osvosv, släpp allt det andra. Cool

ca 10-90% chans/risk att detta är bullshit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sorglig tråd 


   
SvaraCitera