Aviseringar
Rensa alla

percing


Ämnesstartare

jag är 15 år och vill perca mig i läppen finns dt ngn som kan säga vad jag behäver för att göra dt
och hur man gör ?? bara en liten kort beskrivning?? tack i förhand gabbe ![y] SNÄLLA


   
Citera
Ämnesstartare

Nähädidudu gossen min, du får allt vänta tills du blir lite äldre innan du piercar dig. Att pierca sig själv när man inte ens kan stava är som att knulla i mörker, man vet aldrig var man hamnar! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använd steriliserad nål, massor av is och ett steriliserat smycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En medhjälpare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krawffs:

använd steriliserad nål, massor av is och ett steriliserat smycke.

Att använda sig utav is är ingen bra idé.. Tror inte jag behöver förklara varför heller, det är rätt logiskt varför man inte bör använda sig utav det. Sen hurvida personen sköter hygien och sterilitet är en annan femma, kan man inte pierca så spelar det ingen roll.. Det kommer att bli åt helvete fel om inte har den blekaste om vad man gör för någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad kstar det annars ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Att använda sig utav is är ingen bra idé..

jag syftade på någonting kallt i största allmänhet, det bedövar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krawffs:

jag syftade på någonting kallt i största allmänhet, det bedövar.

Och drar även ihop huden [cute]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

oneee:

vad kstar det annars ?

350-400. Fråga dina föräldrar om lov först dock [y]


   
SvaraCitera

krawffs:

jag syftade på någonting kallt i största allmänhet, det bedövar.

Och varför skall området vara bedövat? Har du någonsin sett skymten av is hos en seriös piercare?

Nej, och som massgrav säger är det inte en bra ide för fem öre att använda is.

Sen kan ju TS använda sig utav sökfunktionen, finns en hel del trådar om just detta ämne. Sen är google ytterst hjälpfullt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jillie Kaaret:

Och varför skall området vara bedövat? Har du någonsin sett skymten av is hos en seriös piercare?

MEN HERREGUD det bedövar ju förfan, har du aldrig piercat dig själv eller?! klart som fan dom inte använder det hos en seriös piercare men vafan hon ska ju pierca sig själv.[tired]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

massgrav:

Och drar även ihop huden

det bedövar fortfarande [tired]


   
SvaraCitera

krawffs:

MEN HERREGUD det bedövar ju förfan, har du aldrig piercat dig själv eller?! klart som fan dom inte använder det hos en seriös piercare men vafan hon ska ju pierca sig själv.[tired]

Ja, det har jag. Inte för att jag ser hur det har med saken att göra. Ingen av dem har varit bedövade på något sätt.

Varför skulle det vara okej att det är olika tillvägagångssätt hos en seriös piercare och om man dumt nog skall göra det hemma själv?

MEN HERREGUD det finns en anledning till varför man inte bedövar innan en piercing, måste väl till och med du förstå? Det är inte direkt att vi bara vill att bruden skall lida.

Bedövning, vare sig det handlar om lokalbedövnings-salva, -injektion eller is, förändrar hudstrukturen vilket med ganska stor säkerhet innebär en sned piercing.

(Och bara för sakens skull, smärta har med piercingar och tatueringar att göra. Det är en ganska viktig del till och med, utan smärtan försvinner mycket av poängen.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jillie Kaaret:

Ja, det har jag. Inte för att jag ser hur det har med saken att göra. Ingen av dem har varit bedövade på något sätt.

is funkade bra för mig när jag gjorde det, hjälpte ganska mycket.

Jillie Kaaret:

Varför skulle det vara okej att det är olika tillvägagångssätt hos en seriös piercare och om man dumt nog skall göra det hemma själv?

hör du inte själv eller? seriös piercare och göra det hemma själv. som du säger det så får du det att låta som att det inte spelar någon roll ifall hon gör det hemma eller i en salong. eller vad man kallar det. studio.

Jillie Kaaret:

Bedövning, vare sig det handlar om lokalbedövnings-salva, -injektion eller is, förändrar hudstrukturen vilket med ganska stor säkerhet innebär en sned piercing.

mina blev inte snea, inte alls.

Jillie Kaaret:

(Och bara för sakens skull, smärta har med piercingar och tatueringar att göra. Det är en ganska viktig del till och med, utan smärtan försvinner mycket av poängen.)

jag gör det inte för att det ska göra ont, jag gör det för att jag vill ha en piercing osv. vissa gör det självklart för smärtan och så, visst visst.


   
SvaraCitera

krawffs:

mina blev inte snea, inte alls.

Och det tycker du att du har expertisen för att avgöra? Det handlar inte om sneda som ögat kan se, utan en lutning som kan orsaka skavningar m.m. Om man t.ex gör det i tungan eller läppen så kan det orsaka tandlossning.

Och bara för att det gått bra för dig, tror du då att det helt plötsligt är en vetenskap att det går bra? Varje fall är unikt, och det är onödigt att utsätta sig för onödiga risker. Det finns en anledning till att piercare inte använder bedövning.

krawffs:

som du säger det så får du det att låta som att det inte spelar någon roll ifall hon gör det hemma eller i en salong. eller vad man kallar det. studio.

Det är väl klart? Varför skall det vara någon skillnad? Bara för att man gör det hemma betyder det inte att det gäller andra regler än hos en piercare. Hygienen är fortfarande lika viktig och desamma gäller t.ex bedövning med mera.

Bara för man är dum nog (i de fall man själv inte har utbildning/erfarenhet på området) och anser sig tillräckligt bra för att göra det själv innebär inte att man skall utsätta sig för onödiga risker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krawffs:

det bedövar fortfarande [tired]

Pain is pleasure

krawffs:

har du aldrig piercat dig själv eller?

Jodå. Men jag håller mig till vettiga metoder [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jillie Kaaret:

Och det tycker du att du har expertisen för att avgöra?

självklart inte.

Jillie Kaaret:

Och bara för att det gått bra för dig, tror du då att det helt plötsligt är en vetenskap att det går bra? Varje fall är unikt, och det är onödigt att utsätta sig för onödiga risker. Det finns en anledning till att piercare inte använder bedövning.

DET GICK BRA FÖR MIG INTE FAN KAN JAG VETA OM DET GÅR DÅLIGT FÖR NÅN ANNAN?!

Jillie Kaaret:

Bara för man är dum nog (i de fall man själv inte har utbildning/erfarenhet på området) och anser sig tillräckligt bra för att göra det själv innebär inte att man skall utsätta sig för onödiga risker.

jag orkar inte diskutera detta mer haha 🙂 ja visst det finns risker med att göra det själv, såklart, men bara för att man gör det själv betyder det inte att det MÅSTE bli snett, att det MÅSTE bli infekterat. massor av mina kompisar har piercat sig själva, och dom har oftast läkt bättre än sådana som andra gjort hos seriösa.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

massgrav:

Jodå. Men jag håller mig till vettiga metoder

[zzz]


   
SvaraCitera