Aviseringar
Rensa alla

percing


Ämnesstartare

krawffs:

[zzz]

krawffs:

Jillie Kaaret: Och det tycker du att du har expertisen för att avgöra?
självklart inte.

Image


   
SvaraCitera

krawffs:

men bara för att man gör det själv betyder det inte att det MÅSTE bli snett, att det MÅSTE bli infekterat. massor av mina kompisar har piercat sig själva, och dom har oftast läkt bättre än sådana som andra gjort hos seriösa.

Kul för dem. Jag har faktiskt inte sagt ett ord om att det kan bli infekterat eller liknande, jag har hållit mig till att is alternativt vilket bedövningssätt som helst förstorar risken att piercingen blir sned och kan orsaka stor skada.

krawffs:

DET GICK BRA FÖR MIG INTE FAN KAN JAG VETA OM DET GÅR DÅLIGT FÖR NÅN ANNAN?!

Nej precis, och din erfarenhet är kanske inte något man skall lägga som ett stort argument bakom ett beslut som kan sluta ganska illa, eller hur?

krawffs:

självklart inte.

Precis, så precis som över säger jag igen, din egen erfarenhet som du inte ens säkert kan veta kanske inte skall ligga till grund för någon annans beslut.

Men vad bra att du inser själv att ditt ställningstagande i denna "diskussion" kanske inte var det smartaste. Då kan vi helt enkelt meddela TS att is är inget du skall använda om du prompt skall pierca dig själv så var saken utagerad.


   
SvaraCitera

massgrav:

Nähädidudu gossen min, du får allt vänta tills du blir lite äldre innan du piercar dig. Att pierca sig själv när man inte ens kan stava är som att knulla i mörker, man vet aldrig var man hamnar! [surprised]

Precis min åsikt !

Jillie Kaaret:

lokalbedövnings-salva

Hade en lång diskussion med en piercare (som är grymt duktig) angående detta. Det är faktiskt ett undantag med salvor. (Is och liknande ska jag inte yttra mig om, men jag tror på teorin om att is får strukturen i huden att ändras) Vi hade en lång diskussion angående varför piercare inte använder det och det kallas tid, och tid = pengar ^^ Menmen, det går minst lika bra att pierca sig utan bedövningsmedel, + att ska man göra det, så ska det inte vara som att klistra på en grej på tanden man kan ta av nästa dag, tar man en piercing får man stå för konsekvensen ^^


   
SvaraCitera

Tsim:

ett undantag med salvor.

Aha, man lär sig något nytt varje dag. Skall nog ta en liten diskussion med min piercare nästa gång jag är där och höra vad han har att säga om saken.

Tsim:

det kallas tid, och tid = pengar ^^

Ja, det kan man absolut förstå, om en kund skall sitta där och ta upp plats under tiden bedövningen skall börja verka så blir det ju mycket längre tid per kund än om man bara gör piercingen. Menar själva piercandet tar inte direkt så långt tid [crazy]. Så det kan jag absolut tänka mig.


   
SvaraCitera

Jillie Kaaret:

Aha, man lär sig något nytt varje dag. Skall nog ta en liten diskussion med min piercare nästa gång jag är där och höra vad han har att säga om saken.

Ja gör det ^^ den piercaren jag går till är väldigt klarspråkig, han kör lite annorlunda stuk än de flesta.

Jillie Kaaret:

Ja, det kan man absolut förstå, om en kund skall sitta där och ta upp plats under tiden bedövningen skall börja verka så blir det ju mycket längre tid per kund än om man bara gör piercingen. Menar själva piercandet tar inte direkt så långt tid [crazy]. Så det kan jag absolut tänka mig.

Mao, fast lite småfånigt att skylla det på annat bara 🙂 men att de inte orkar vänta en halvtimme är väll förståeligt. Men Ed tar all tid i världen åt sin kund, en av de bästa sakerna med honom. Han skulle kunna låta en person som ska ta den allra enklaste piercing sitta i över en timme och prata med honom så att den kan ta hålet fast den är nålrädd. Han ser sitt jobb mer som en konstnär än en pengainkomst typ, Vilket är mycket beundransvärt enligt mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera