Aviseringar
Rensa alla

Perioder då man aldrig är hungrig?


Ämnesstartare

Ibland har jag en period då jag inte kan äta, jag trycker ju i mig maten ändå, men det är svårt. Jag är "mätt" hela tiden och äter verkligen inte mer än jag behöver. Detta varar i ca 1-2 veckor, och det är ganska ovanligt för min del då jag annars är hungrig heeeeeela tiden.  Nu har folk t.o.m. fått för sig att jag har ätstörningar bara för att jag inte äter så mycket, men det går helt enkelt inte. Man vill ju inte att dom får fel uppfattning om en, att man bantar eller så.. För det gör jag verkligen inte. Är det någon mer som får såna här perioder, och vad kan det bero på?


   
Citera
Ämnesstartare

stress


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har fått så jag inte ätit mer än ett äpple om dagen i en månad.. därför är jag rädd för att börja äta mindre för att det inte ska bli likadant.


   
SvaraCitera

Är du stressad? Har du ont i magen?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Aldrig känt så, men det är ett av symptomen på stress enligt böcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har känt så flera gånger, för inte så länge sen så ledde det till att jag till slut "klarade" jag mig  utan att äta så jag kunde skippa tex middag och gå och lägga mig hungrig eftersom jag inte orkade att äta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det brukar vara oro för min del


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan få så ibland men det varar kanske i 2 till 3 dagar och då blir mamma sur 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direkt jag ska svara er och trycker på "citera" scrollas hela skärmen automatiskt uppåt, inte ner till skrivrutan alltså... vafan?


   
SvaraCitera
mynona

Jag minns att jag hade en helg en gång där jag inte åt alls, utan att vara ett dugg hungrig. Jag gick omkring och funderade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jag minns att jag hade en helg en gång där jag inte åt alls, utan att vara ett dugg hungrig. Jag gick omkring och funderade

Var det pga att du funderade som du inte kunde äta tror du? Att det var nå speciellt som hänt kanske..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var väldigt stressad nu ett tag och tappade all min matlust. Kände mig inte alls hungrig och kunde ha gått med ett mål mat om dagen utan att känna mig hungrig. Men nu då jag mår bättre så har jag fått tillbaks aptiten.

Så försöka stressa mindre. 🙂


   
SvaraCitera
mynona

tropic: Var det pga att du funderade som du inte kunde äta tror du? Att det var nå speciellt som hänt kanske..?

Jag tror att jag var så uppfylld av känslor att psyket blev viktigare än kroppen och att jag koncenterade mig så helt på psyket att jag inte kände efter vad kroppen kände. 


   
SvaraCitera

Stress och orohets tankar är varför prata med en kurator eller något liknande om du tycker det känns allvarligt nog så kan det lösas

 


   
SvaraCitera