Aviseringar
Rensa alla

Periodisk fasta


Ämnesstartare

Periodisk fasta har ju blivit väldigt populärt nu på sista tiden och för en gång skulle tänkte jag att jag faktiskt skulle ta och prova på en av alla dessa nymodigheter. Så kommer köra igång en deff med periodisk fasta nu nästa vecka. [cool]

För er som inte vet så är periodisk fasta alltså när man fastar största delen av dygnet och koncentrerar kaloriintaget till några få måltider. Det vanligast är att man äter 8 timmar per dygn och fastar 16.

Jag tänkte dela upp det så att jag äter en liten måltid innan träning och så två stora timmarna efter. Tänkte ligga på 2300 Kcal varav 160g protein per dag. Vad tror ni om det?

Fördelarna med periodisk fasta är som jag ser det:
1, Man behöver inte förbereda och äta mat lika ofta vilket sparar tid. Dessutom blir det lättare att räkna kalorier och hålla koll på näringsintaget.
2, När man väl äter så kan man äta stora portioner så att man blir riktigt mätt även om man deffar.
3, Under fastan höjs grelinnivåerna vilket gör att man blir piggare och orkar mer i skolan.

Vad är eran åsikt om periodisk fasta? Någon som har testat det eller är sugen på att testa?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Zwift:

1, Man behöver inte förbereda och äta mat lika ofta vilket sparar tid. Dessutom blir det lättare att räkna kalorier och hålla koll på näringsintaget.

[tired]

Zwift:

2, När man väl äter så kan man äta stora portioner så att man blir riktigt mätt även om man deffar.

hmm [cute]

Zwift:

3, Under fastan höjs grelinnivåerna vilket gör att man blir piggare och orkar mer i skolan.

[surprised]

..typ så tycker jag om periodisk fasta.


   
SvaraCitera

låter som att det kommer leda till ätstörningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj, tror jag äter sådär omedvetet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasta är ju jävligt modernt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äter 30 min per dygn och fastar resten, fast det handlar mer om oförmögenhet att äta än fasta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fazhion:

låter som att det kommer leda till ätstörningar

Öh, ursäkta??? [confused]

Viljans Triumf:

äter 30 min per dygn och fastar resten, fast det handlar mer om oförmögenhet att äta än fasta

Hehe, okej. Men nu har det ju kommit studier som visar att det är det bästa sättet att äta på hehe. [crazy] Fast tycker själv att endast ett mål per dag känns lite väl extremt.

Klorofyl:

Fasta är ju jävligt modernt.

Yao, bland oss som håller oss uppdaterade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Fasta är ju jävligt modernt.

Älskar att du blir mer och mer bitter för var dag som går [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Älskar att du blir mer och mer bitter för var dag som går [love]

Det vänder i mars!

vår vår vår vår vår vår

då ska jag laga massa mat och lyssna på gladpop


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Älskar att du blir mer och mer bitter för var dag som går

Off topic är inte okej. [no-no]
Lättare off topic två varningspoäng.


   
SvaraCitera

oj, det där lät inte särskilt hälsosamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hälsosamt det låter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bumpelibumpa, i morgon drar det igång 🙂 Ska bli så jävla nice att bli hård igen.

Myrel:

oj, det där lät inte särskilt hälsosamt.

OF 5:

hälsosamt det låter

Motivering? Vad vet ni om kost egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Vad vet ni om kost egentligen?

inte ett skit men jag vet att skulle jag göra så där skulle jag inte klara en arbetsdag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

inte ett skit men jag vet att skulle jag göra så där skulle jag inte klara en arbetsdag

Då är du väldigt dålig på att arbeta.


   
SvaraCitera