Aviseringar
Rensa alla

Permanenta håret?


Ämnesstartare

Hejsan!
Jag har tänkt att permanetna mitt hår men jag är inte säker än. Jag har vela​t det i några år nu men jag har ganska kort hår, knappt till axlarna och jag blev lit​e osäker nu eftersom jag läste några bloggar om permanent osv. Jag vill inte att mitt​ hår ska bli alldeles för som över öronen xD. Jag vet att permanent sliter ganska myc​ket på håret men det är bara en engångsgrej för att kolla ifall jag passar i det elle​r inte[bigsmile]
Någon som vet något om permanent eller som har kort hår och som har​ permanentat det? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag. såg ut som salem al fakir och det var asjobbigt att göra det. sen fick jag platt​a håret i typ 6 månader istället.
testa att locka allt först och se om du trivs i d​et?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fikon1:

jag. såg ut som salem al fakir och det var asjobbigt att göra det. sen ​fick jag platt​a håret i typ 6 månader istället.
testa att locka allt först oc​h se om du trivs i d​et?

Ja, jag hade lockigt hår på julafton förra ​året och det var ganska fint men jag får pröva igen!


   
SvaraCitera

Problemet med permanentat hår är att så många tror att de ska få hollywoodsvall av de​t, när majoriteten i själva verket ser ut som ett får eller en tant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vickisunshine:

permanent

Om du bara vill testa och se hur det blir f​örst så kan du ju ha spolar i håret utan permanentvätska, då ser du ju hur resultatet​ kommer bli.

Då menar jag att du bara ska rulla på blött hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kissemim999:

Då menar jag att du bara ska rulla på blött hår.

Jag fö​rstår hur du menar 🙂 Men vad är säkrast, att göra det hos en frisör eller att göra d​et själv? Min mormor gör permanent på sig och sina vänninor själv men jag vet inte :/


   
SvaraCitera

vickisunshine:

Någon som vet något om permanent eller som har kort hår och som har permanentat det? 🙂

jag vet mycket om frisörsaker alltså om permanent, det finns många olika spolar alltså till vilken storlek på lockar du vill ha, du kan gå å be dom ha ganska stora å lägga vertikalt så du får korkskruvar. Det beror mycket på om du har fint , grovt, preparerat, och din känslighet. Alltså så tar frisören en permanentväska som är efter ditt hår och får du en mild som ändå blir bra så sliter det inte lika mycket på ditt hår. På allas hår håller inte lockarna alls så länge det sägs, men minst en månad iallafall men sköter man det bra och använder schampo , balsam och lite krämer för permanntat och lockigt hår så ska det hålla längre 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket! 🙂 Hur mycket kan det kosta att göra det hos en frisör? Isåfall måste jag börja spara nu om jag ska ha råd xD HAHA^^
Men tack så mycket RREB för det du skrev! Jag får gå till frisören och fråga när jag klipper mig nästa gång! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vickisunshine:

Min mormor gör permanent på sig och sina vänninor själv men jag vet inte :/

Om din mormor vet vad hon gör så kan du ju testa med henne. En frisör kan veta mer om permanent osv, ex. hur man ska lägga spolarna för att få håret så som du vill. Det är helt enkelt upp till dig 🙂 Jag skulle nog göra det i en salong, och fråga om de kan testa först (kanske någon dag innan så att det inte tar så lång tid).

Tyvärr lär det ju kosta lite 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kissemim999:

Jag skulle nog göra det i en salong, och fråga om de kan testa först (kanske någon dag innan så att det inte tar så lång tid).

Tyvärr lär det ju kosta lite 🙁

Ja, jag tror jag tar och prövar hos en frisör men jag tycker att det är så himla dyrt men det kanske bara är jag som är snål xD Men jag ska inte göra det än! Känns som en ganska stor förändring när jag går sista året i grundskolan och så 🙂 men ska nog göra det sen efter iaf 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera