Aviseringar
Rensa alla

person med mkt stolthet


Ämnesstartare

hur blir man en person med mkt stolthet?

jag vill vara en sån person nämligen. det verkar bra.


   
Citera
Ämnesetiketter

intala dig att du är bra och har gränser för vad du kan tänka dig göra, bli arg om någon inte värderar dig sj lika högt som du själv gör


   
SvaraCitera

Skaffa dig något att vara stolt över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får jag bestämma själv vad jag ska vara stolt över? vad gör man om andra tycker att det inte är ngt att vara stolt över? är det då man ska visa hur stolt man är över sig själv och hur mkt stolthet man har?


   
SvaraCitera

blåbäret:
får jag bestämma själv vad jag ska vara stolt över? vad gör man om andra tycker att det inte är ngt att vara stolt över? är det då man ska visa hur stolt man är över sig själv och hur mkt stolthet man har?

tycker andra att det inte är nåt att va stolt över så skiter dui det och är stolt ändå


   
SvaraCitera

Palla bry sig om vad andra tycker. Men precis, det ska du.

blåbäret:
får jag bestämma själv vad jag ska vara stolt över? vad gör man om andra tycker att det inte är ngt att vara stolt över? är det då man ska visa hur stolt man är över sig själv och hur mkt stolthet man har?


   
SvaraCitera

Sådan föds man till. 


   
SvaraCitera

Pride goes before the fall.

Riktig stolthet kommer inifrån i form av ens benägenhet och vilja att följa sina värderingar fullt ut. Att tro på sin beslutsamhet att göra det man önskar göra med sitt liv. Att däremot gå runt och vara uppnosig är bara falsk stolthet och efter en sådan kommer det oundvikliga fallet.


   
SvaraCitera