Aviseringar
Rensa alla

Personer som skakar på benet? (Abstinens ?)


Ämnesstartare

Ja som rubriken lyder... Värför skakar personer på benet när de tex sitter på t-banan eller skola ... kallas också "smygrunka" har jag för mig.. abstinens från att runka eller något?

Tack för svar 🙂


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stress/nerv/vana.

Det är sjukt störande, så glad att jag inte gör så, höll på att bli en vana för mig förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en vana som ofta uppkommer under tonåren, brukar försvinna i 20-årsåldern, inte att blanda ihop med restless leg syndrome...

jag skakar på benet medan vi snackar fastän jag lika gärna skulle kunna runka, tror inte att det har någon koppling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja går så jämt typ O_O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smygonani...herregud, lättlurad?

skakar på benet rätt ofta, märker inte ens att jag gör det


   
SvaraCitera

Jag sitter alltid och skakar på benet.. Vet inte varför, jag bara gör det. Vida känt i min omgivning, hehe!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KristalleN:

smygonani...herregud, lättlurad?

Inte för att jag tror på det... men det var det jag fick höra att det kallades, Klart jag inte tror på det om jag tar det upp här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Inte för att jag tror på det... men det var det jag fick höra att det kallades, Klart jag inte tror på det om jag tar det upp här?

Jo jag vet, det är många som säger att det är så men det är det ju givetvis inte. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jag brukade alltid få såförut, minns en gång när jag satt och ritade och så började benet skaka så hela jävla bordet skakade.


   
SvaraCitera

Alltså, skakar på ena benet, när man sitter med benen i kors, eller typ .. skakar när man sitter .. o-ikors? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man vill bara hugga av det jävla benet när dom håller på är så sjukt störande


   
SvaraCitera

det blir så när man sitter med fötterna.. öh, på tå ^^ [rolleyes]


   
SvaraCitera

skönt [bigsmile]

när jag var på bio en gång så skakade jag så såg james bond tror jag hörde en gubbe 3 stolar bort ''Fan nån jävel är ju livrädd!'' [bigcheers]


   
SvaraCitera