Aviseringar
Rensa alla

Personlighet problem


Ämnesstartare

Sorry för wall of text men please try to help

En del saker med min personlighet är bajs och det vill jag ändra på.

Om många människor säger att de gillar en sak, så går jag helt emot dem och säger att saken suger (även fast jag kanske inte/oftast inte ens tycker så) Ytterligare ett exempel för att försäkra att ni förstår; den här låten "Sattelite" av Lena i Eurovision säger många är bra, vilket jag delvis kan tycka, ändå säger jag att låten suger 😛
Varför är det så och vad kan jag göra för att ändra på det beteendet?

Så fort jag ser en tjej så gör jag allt för att hon inte ska prata med mig. Om hon nu gör det så skulle jag bli halvt arg och endast vara avvisande mot henne. (Har endast haft typ en bra tjej kompis som jag träffade några gånger sen inget mer) Och några kärleksförhållanden men dem flesta gick åt he** så det kan nog ha lite med det att göra.
Varför och hur ändra?

Rätt ofta kan jag säga saker så det kommer ut helt fel. T.ex. säger vi att jag ska säga "Alfons Åberg hoppade upp på stolen och sade skrattandes till pappa: "Hihi titta på mig" så kan jag säga "Alfons Åberg hoppade känguru skogen titta på mig hihi" Blir liksom helt cp när jag ska prata ibland. Som om jag inte ens kan tänka. Det är helt blankt ibland i huvudet när jag pratar och jag förvånas att det ens kan komma fram ord, haha. Tumör?

Om jag skriver något som nu så vill jag typ absolut inte kolla på vad jag har skrivit, och jag vet faktiskt inte direkt varför 😮 T.ex. om jag skulle ha en facebook profil så skulle jag aldrig kolla på den för att det känns äckligt på något sätt. Som om jag skäms/hatar mig själv, wtf?

Juste riktigt jobbig grej. Ibland så kan jag inte njuta av stunden för då säger hjärnan bara "Äh det här ögonblicket kommer ändå försvinna, ingen idé att vara glad" Så blir jag halvt deppig 😛

Tack för att ni ödslar er tid [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Du kanske borde ändra ditt beteende lite grann, jag syftar då på de gånger som du träffar folk, du skulle kunna vara mer öppen och hålla med lite grann,,,, ( spela ytlig ) men gör det till en gräns.

Och om en tjej tar kontakt med dig så ska du bara se det positivt, försök att tackla ner de negativa tankarna om hur du tänker om tjejer i allmänhet, och bara ge det en chans. Sen handlar det också lite grann om att förbättra sitt självförtroende/självkänsla. Det underlättar det med.

Tack för att du läste igenom detta [blush]


   
SvaraCitera

senap123:

Om många människor säger att de gillar en sak, så går jag helt emot dem och säger att saken suger (även fast jag kanske inte/oftast inte ens tycker så)

så gör jag också bara för att provocera [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

så gör jag också bara för att provocera [smile]

Haha exakt, det är kul när man gör det men sedan när alla blir sura så är det inte roligt längre 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sendjil:

underlättar det med.

Okej tack 😉


   
SvaraCitera

Oj, låter jobbigt :/
Har nog tyvärr inga tips.
Men det som Sendjil sa lät bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

Haha exakt, det är kul när man gör det men sedan när alla blir sura så är det inte roligt längre

Det är ju då det blir roligt. Se till att hitta en bra nivå på spydigheterna så folk inte enbart ser dem. Om du nu inte har för avsikt att göra så då... vilket även det kan vara underhållande.


   
SvaraCitera

jag tror du måste bli lite mera säker i dig själv 🙂 typ... börja med att tänka positivt! gäller samma när en tjej tar kontakt med dig. varför skulle det vara något dåligt? hon vill väl bara väl? hellre ångra det man gjort, än det man inte gjorde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

Okej tack 😉

lungt [love] [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det låter som en blandning av dålig självkänsla/ocd. Men jag är inget proffs. Tycker du borde börja på KBT (Kognitiv Beteende Terapi) Det är bäst.

KBT, kognitiv beteendeterapi, är en psykoterapeutisk behandlingsmetod som innebär att man arbetar med att förändra tankar, känslor och handlingsmönster som inte är välfungerande och därför leder till psykiskt illabefinnande. KBT innefattar både kognitiv terapi och beteendeterapi.

Har själv gått på det, och det är as bra. Alla borde gå på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är fucked up helt enkelt, välkommen in i klubben.


   
SvaraCitera

tl;dr [crazy]


   
SvaraCitera