Aviseringar
Rensa alla

Personligt brev, duger detta?


Ämnesstartare

Har nu suttit och skrivit på ett personligt brev ett tag för ett säsongsjobb på camping. Ni som har lite erfarenhet av sådant, verkar detta PB okej?

Hej! Mitt namn är ----- och jag är 17 år gammal (18 i april). Jag såg er annons i ----- och kände genast att det skulle vara oerhört roligt och spännande att jobba som säsongspersonal på ----- camping. Som ------bo har jag tillbringat många sommardagar på ----- fina strand och lekt mycket på campingen och det skulle vara väldigt spännande att få vara med under förnyandet och utvecklingen av campingen.

Jag tycker att jag passar för detta jobb eftersom jag gillar att träffa mycket folk, är snabblärd, självgående och flexibel. Jag har inga tidigare erfarenheter av att jobba på camping, men efter att ha praktiserat på en restaurang så vet jag att jag klarar av att hantera stress och att ha många saker igång samtidigt vilket jag tror krävs för detta jobb. Jag ser också en fördel i att jag bor i området då jag kan mycket om staden och området runt omkring campingen.

Just nu studerar jag andra året på Teknikprogrammet i ----- på ----- med inriktning Teknisk Design och är där mycket aktiv i skolans elevkår. På fritiden umgås jag med familj och vänner, spelar rugby och fotograferar. För tillfället lägger jag ner mycket tid på mitt körkort som jag hoppas kunna ta till våren då jag fyller 18.

Jag hoppas ni ser denna ansökan intressant och jag ser fram emot ett personligt möte för att besvara eventuella frågor.

Med vänliga hälsningar


   
Citera

gurkburk1:

För tillfället lägger jag ner mycket tid på mitt körkort som jag hoppas kunna ta till våren då jag fyller 18.

gurkburk1:

snabblärd

Hur definierar du snabblärd? [wink]

De kanske inte uppskattar att det skall ta 2 månader för dig att lära dig dina arbetsuppgifter liksom.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, ska kanske omformulera mig lite? 😉


   
SvaraCitera

Mjo


   
SvaraCitera

Låter helt okej. Lagom klychigt o.s.v.[y]


   
SvaraCitera

gurkburk1:

(18 i april)

Du behöver inte specifiera åldern precis. Skriv snart 17år eller 17 till våren, eller liknande.

Och körkortet kanske inte är så intressant för dem. Men annars väldigt bra!


   
SvaraCitera

teensoundman:

Och körkortet kanske inte är så intressant för dem. Men annars väldigt bra!

Visst kan det vara intressant för dem. Självklart är körkort ett plus. Sedan är det ju också ett ganska stort projekt att ta sitt körkort. Det visar också att man kan ta tag i saker och ting.


   
SvaraCitera

Panda:

Visst kan det vara intressant för dem. Självklart är körkort ett plus. Sedan är det ju också ett ganska stort projekt att ta sitt körkort. Det visar också att man kan ta tag i saker och ting.

+1... Men låter lite som han kommer prioritera körkortet framför jobbet. Visst, det är bra, men vet själv att vissa är petiga hur man uttrycker sig.

"För tillfället lägger jag ner mycket tid på mitt körkort som jag hoppas kunna ta till våren då jag fyller 18."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tagit bort körkortsgrejen!


   
SvaraCitera

gurkburk1:

Har tagit bort körkortsgrejen!

Nej, Nämn att du håller på och tar körkort och att du hoppas få det klar inom en snar framtid.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurkburk1:

Jag tycker att jag passar för detta jobb eftersom jag gillar att träffa mycket folk, är snabblärd, självgående och flexibel.

Tycker det var ett bra personligt brev. [y]
Jag tror säkert att du är snabblär, självgående och flexibel men försök gärna hitta konkreta exempel på tillfällen du visat att du varit självgående och flexibel. Det är lätt att säga att man har massa egenskaper, men har man något som kan styrka detta är det mycket mer värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som ovanstående nämner, du behöver inte specificera åldern. Däremot kan du skriva att du fyller 18 i år så är du vips myndig, vilket alltid är bra.

Oerhört spännande kanske är att ta i, sedan kommer spännande en gång till, så jättesuperspännande kanske det inte är, snarare är det en bra erfarenhet eftersom det är ett jobb med mycket kundkontakt.

"Jag tycker att jag passar för detta jobb"
- Jag skulle passa bra för detta jobb

"eftersom jag gillar att träffa mycket folk,"
På krogen eller?

" är snabblärd, självgående och flexibel."

- eftersom jag är social, tycker om att jobba med service och är ansvarsfull. Jag skulle tycka att det var roligt att ge era gäster en så bra upplevelse som möjligt av sitt besök.

"Jag har inga tidigare erfarenheter av att jobba på camping,"
STRYK HELT

" men efter att ha praktiserat på en restaurang så vet jag att jag klarar av att hantera stress och att ha många saker igång samtidigt vilket jag tror krävs för detta jobb."
- Jag har praktiserat på restaurang tidigare vilket gav mig många bra erfarenheter och lärde mig att jag är bra på att hålla många bollar i luften samtidigt och att det är roligt att jobba med service och med människor.

" Jag ser också en fördel i att jag bor i området då jag kan mycket om staden och området runt omkring campingen."

- Eftersom jag bor i området kan jag mycket om staden och området kring campingen och skulle därför kunna svara på frågor och ge tips till era gäster.

"ett personligt möte för att besvara eventuella frågor"
NEJ! Du bill ha ett möte för att visa att du är rätt person för jobbet!

Sedan kan man skriva det på olika sätt, men men.
Glöm inte att ringa några dagar efter att du skickat ansökan, annars faller dina chanser med 80%. Ok?

// Åsa =)


   
SvaraCitera
höna

jag tycker det var bra[smile] man har ju inte haft så mkt erfarenheter när man är så ung.


   
SvaraCitera