Aviseringar
Rensa alla

Petitioner?


Ämnesstartare

Hej det är så att jag och en polare tog en titt på en sorts video som handlade om personer som hade " petitions " då de frågade runt om folk ville skriva under för en ny basketplan.

Vi blev väldigt intresserade och undrade om det även går att göra så i Sverige, det är så att jag och min kompis har en stor ambition för tennis men har inte råd med att betala 300 kr/h för att hyra en plan. 

Vet någon om det går att göras i Sverige? Och i sånna fall, hur gör man då?

Tacksam för alla svar!


   
Citera

Det låter mer som att du är ute efter bidrag för att hyra planen.

Eller vad hade du tänkt petitionen skulle stå för?
"Sänk planhyran så jag och min kompis kan spela tennis!"?
Då kommer du nog inte få så många påskrifter tyvärr.

Ägs planen av kommunen eller är det privatägt?
Ni kan förmodligen inte få igenom en petition via en privatägd plan.


   
SvaraCitera

Öh ja...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Öh ja...?

Tack för ditt svar, uppskattar det som fan. Fjant.


   
SvaraCitera

qwertyasdf:

Tack för ditt svar, uppskattar det som fan. Fjant.

Ja vill du inte bli kränkt av svaren så får du sluta ställa frågor som kan klassas som ganska dumma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja vill du inte bli kränkt av svaren så får du sluta ställa frågor som kan klassas som ganska dumma.

Hur klassas det som en dum fråga? Det är en allmän fråga om något jag inte vet om, om du tyckte att det var så dumt så borde du väl inte kommenterat, eller?


   
SvaraCitera

qwertyasdf:

Hur klassas det som en dum fråga? Det är en allmän fråga om något jag inte vet om, om du tyckte att det var så dumt så borde du väl inte kommenterat, eller?

Jag svarade som jag gjorde för att din fråga tycks ha två sidor till sig, det är möjligt att göra en "petition" i Sverige men sedan vet jag inte riktigt framgått vad just ni är ute efter och om det kommer att lösa sig för den sakens skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag svarade som jag gjorde för att din fråga tycks ha två sidor till sig, det är möjligt att göra en "petition" i Sverige men sedan vet jag inte riktigt framgått vad just ni är ute efter och om det kommer att lösa sig för den sakens skull.

Och vad har det med dumhet att göra? Om du är så intresserad utav att kränka oss, och sedan inte förstå vad vi framgår till, varför inte bara fråga? Jag skulle kunna berätta till dig om vad vi är ute efter, om du bara skulle ha frågat 

Hellre en dum fråga än ett dåligt svar.


   
SvaraCitera

qwertyasdf:

Och vad har det med dumhet att göra? Om du är så intresserad utav att kränka oss, och sedan inte förstå vad vi framgår till, varför inte bara fråga? Jag skulle kunna berätta till dig om vad vi är ute efter, om du bara skulle ha frågat 

Hellre en dum fråga än ett dåligt svar.

Jag minns inte nu men jag tror att skrev så därför att du svarade så uppkäftigt.


   
SvaraCitera