Aviseringar
Rensa alla

Photoshop hjälp!


Ämnesstartare

Hej

Det är så att jag sitter och leker lite i photoshop men har stött på ett problem.

Efter att ha markerat ett objekt i en bild med trollspöt och snabbmask så tog jag bort allt som var runt detta objet, problemet är att själva objektet som var kvar blev då lite vitaktig eller oskarp typ.

Vad gjorde jag för fel?![rolleyes][tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Trollspöet markerar småsmåsmå pixlar som är liknande. Det kan ha råkat markera pixlar som var i bilden du ville ha.

Ett tips är att använda "Magnetic lasso tool" och sedan ta bort det som ej är markerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Trollspöet markerar småsmåsmå pixlar som är liknande. Det kan ha råkat markera pixlar som var i bilden du ville ha.

Ett tips är att använda "Magnetic lasso tool" och sedan ta bort det som ej är markerat.

Problemet är inte att markera, allt är frid och fröjd förutom att det jag har markerat och ville ha kvar nu är oskarp/vitaktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Problemet är inte att markera, allt är frid och fröjd förutom att det jag har markerat och ville ha kvar nu är oskarp/vitaktig.

Idoufe:

Trollspöet markerar småsmåsmå pixlar som är liknande. Det kan ha råkat markera pixlar som var i bilden du ville ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Trollspöet markerar småsmåsmå pixlar som är liknande. Det kan ha råkat markera pixlar som var i bilden du ville ha.

Men man ser ju om det är några omarkerade pixlar kvar? De blinkar ju som tusan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Men man ser ju om det är några omarkerade pixlar kvar? De blinkar ju som tusan.

Idoufe:

småsmåsmå

??????????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför använder du snabbmask föresten?


   
SvaraCitera