Aviseringar
Rensa alla

photoshop [love] um


Ämnesstartare

(läses med Bella och Teo-Teos röst, mest för att det är kul)

Mitt hjärta klappar och salivproduktionen ökar.
Det är så härligt.
Jag har äntligen blivit med photoshop igen.

Nu har jag suttit i tre timmar och redigerat bilder. Ingenting avancerat, bara finputsning.
Men åöööh så bra det känns!
Det är som meditation för mig att redigera och efterbehandla bilder.

För att detta inte bara ska vara en attentionwhore-inlägg(och för att det är intressant [blush]) vill jag gärna höra om er photoshop-loveeee. Eller kärleken till liknande program (paint...).

Det vore kul om ni ville visa era skillz också.
Före- och efterbilder. Om ni någon gång räddat en ful bild, eller lyckats med det där omöjliga montaget.

GIEF!


   
Citera
Ämnesetiketter
zIGGE

o.O

Suger på photoshop.

(Hur ändrar man alpha color?)


   
SvaraCitera
zIGGE

edit [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här dök det upp en mindre attraktiv skepnad i förgrunden.
Först tänkte jag inte göra något åt den, utan bara satsa på att redigera färger och kontrast i bilden.
Men ingen har ju dött av att leka med lagningsverktyg, kopiera/klistra och klonverktyget.
Jag vet inte riktigt hur jag ska bedöma det, men det är ju inte helt omöjligt att sjalen skulle kunna se ut så. Hehe.

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmj måste lägga på mer oskärpa på vänstra delen av bilden.


   
SvaraCitera
time
 time

Vet du, jag skulle egentligen plugga på ett geografiprov jag har imorgon när jag kom hem efter skolan. Fast istället så började jag tänka på streckgubbar 2.0 och ritade en akrylmålning istället. Den har snart torkat klart, woo!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vet du, jag skulle egentligen plugga på ett geografiprov jag har imorgon när jag kom hem efter skolan. Fast istället så började jag tänka på streckgubbar 2.0 och ritade en akrylmålning istället. Den har snart torkat klart, woo!

Åh vad kul :DDDD
JAG VILL SE!

Och öööh provet, ja det löser sig nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avänder gimp :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte bra på photoshop men jag håller med om att det är meditation. Fast oftast blir det ju då bilder på mig själv eftersom jag inte har så mycket annat att fota.

Jag gillar den här brusiga varianten:

Image

Image


   
SvaraCitera
time
 time

antrax:

JAG VILL SE!

Kom in på tiny!!! Ska röka nu, sedan visa upp den.


   
SvaraCitera