Aviseringar
Rensa alla

Pierca bröstvårtan


Ämnesstartare

Tänkte pierca bröstvårtan själv.
Och nu vill jag inte ha massa kommentarer om att man inte ska göra de o risker för infektioner elr att jag ska göra de på en studio för det kan jag inte. fyller 18 om 5 månader och vill göra de nu så de är någorlunda läkt till sommaren.
Hur bör man gå till väga?
Jag har kanyl, handskar, tång, piercing spray och allt hemma, de jag vill veta är väl mest om det är någon som gjort det själv som har någon erfarenhet av det. Vet att man måste ta precis i mitten av bröstvårtan bara och att har man små så kan man ta lite i själva bottnen också. Men är det något annat att tänka på?
eller hur pass ont ni tycker det gör.
Har hört alltifrån ett litet nålstick som knappt känns till den piercingen som gjort mest ont på personer med massa piercingar. Det är ju såklart indviduellt, men kul att höra bara.
Du får gärna skriva en kommentar om du har någon erfarenhet av detta [y]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Kör igenom nålen, håll det rent och se vad som händer.


   
SvaraCitera

Kommer säkert göra redigt med ont, och eftersom du ska göra det själv kommer det bli ännu svårare.

tror ej du har alla hästar i stallet så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

Kör igenom nålen, håll det rent och se vad som händer.

haha jo det är väl det man får göra bara!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kablash__:

Kommer säkert göra redigt med ont, och eftersom du ska göra det själv kommer det bli ännu svårare.

tror ej du har alla hästar i stallet så att säga.

Jag har emla kräm som är köpt på apoteket som tar väck känseln. den krämen används vid nålstick så det ska inte vara några problem. och tror inte det blir särskilt svårt att köra igenom den genom bara bröstvårtan precis. är piercad i ögonbrynet och örat som en kompis gjorde åt mig på fyllan i dom värsta tänkbara förhållandena och har aldrig haft problem med det. En i min klass piercade båda bröstvårtorna för ett tag sen, och en annan har piercat sig i läppen och flera andra i ögonbrynet. ingen har aldrig haft något som helst problem med det, och blir de lite snett är de bara ta ut den, svårare är det inte.
Man måste våga lite saker i livet ju!
Det är nu man är ung och dum så man får passa på.


   
SvaraCitera

Dafont:

emla kräm

Mesarnas väg [y]

Emlakrämen ändrar storlek på blodkärlen och kan göra piercingen sne.
Därför rekommenderas den inte av riktiga piercare.

Oj du tänker jämföra smärtan på en ögonbrynspiercing med en bröstvårtepiercing. Har också gjort ögonbrynet och den känns knappt att ta, lovar dig att bröstvårtan kommer kännas 10000ggr mer. Om ja va du skulle jag vänta, du kommer ha många fler sommrar att flasha din coola nya piercing på.


   
SvaraCitera

Homosexuell?


   
SvaraCitera

Va fan ingen orkar vänta tills dom har fyllt 18
Har folk nånsin överhuvutaget hört talas om ordet tålamod?^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Emlakrämen

hahah okej [smile] nej jag vet att det visst gör jävligt ont. Det förstår man ju också, i och med att det är ett sånt känsligt område.
vet att det egentigen är bättre att vänta, menmen får väl se vad jag gör

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mattias94:

Va fan ingen orkar vänta tills dom har fyllt 18

[smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nifelheim:

Homosexuell?

nej, men du kanske är? [smile]


   
SvaraCitera

Dafont:

hahah okej [smile] nej jag vet att det visst gör jävligt ont. Det förstår man ju också, i och med att det är ett sånt känsligt område.
vet att det egentigen är bättre att vänta, menmen får väl se vad jag gör

Att pierca sig sj är inte så farligt som man kan tro OM man vet vad man gör.
Har piercat mig sj, men då har jag varit intresserad av piercing sen jag var 14-15 och piercat mig så många gånger att ja inte kan räkna.

Skulle aldrig i mitt liv få för mig att pierca bröstvårtan själv pga smärtan. Det är en piercing jag verkligen rekommenderar en riktig piercare till.


   
SvaraCitera

Dafont:

Jag har emla kräm som är köpt på apoteket som tar väck känseln

den hjälper ju inte sådär jätte mycket, om man säger så... gör som kablash säger!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Att pierca sig sj är inte...

nej jag vet, vet man vad man gör är det ju inte jätte advancerat att pierca sig själv. men håller verkligen med dig, bröstvårtan är faktiskt inget man ska prova på själv egentligen..jag vill helst göra de på en studio, problemet är bara med att här jag bor finns det inte mycket att välja på, Black Magic finns det som ifs är väldigt bra, men jag kan tänka mig att på sådana mer proffsiga ställen är det 18års gräns, även med föräldrars tillåtelse. Så verkar det vara på en hel del studior. Men får väl tjata en massa på morsan och farsan och göra det i en studio, det är ju bättre. problemet är bara att hitta en seriös här inärheten som piercar bröstvårtan om man är under 18 med förädrars tillåtelse.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mkilum:

den hjälper ju inte sådär jätte mycket, om man säger så... gör som kablash säger!

okej, men vet du hur pass mycket det hjälper. har du prövat?
Japp, det blir så som kablash säger, jag vet själv att bröstvårtan ska man inte pierca själv..


   
SvaraCitera

vill oxå


   
SvaraCitera

Piercade en polares bröstvårta på fyllan, den är snee som fan. Men han tycker att den har karaktär [y]


   
SvaraCitera

Dafont:

okej, men vet du hur pass mycket det hjälper. har du prövat?

japp jag har prövat, inte att pierca mig men den där emla krämen.
fast sen har jag extrem spruträdsla och är allmänt rädd för nålar.... Gör som du vill, få bara ingen infektion, de är inte så najs


   
SvaraCitera

Dafont:

Men får väl tjata en massa på morsan och farsan och göra det i en studio, det är ju bättre. problemet är bara att hitta en seriös här inärheten som piercar bröstvårtan om man är under 18 med förädrars tillåtelse.

Varför inte bara vänta tills du är 18 då?


   
SvaraCitera