Aviseringar
Rensa alla

pierca naveln och läppen


Ämnesstartare

Hej, jag har tänk att pierca naveln om ca tre veckor och överläppen en vecka efter det, så undrar jag några saker ;

1. När man solar på sommaren, blir inte piercingen jättevarm då och det blir rött runtom? ;S ( jag brukar sola väldigt mycket)

2. vad är det bästa att tvätta piercingen med ? (för navel? och för läppen?

3. jag är 14 år, skulle läpp-piercingen bli "ful" om jag växer mer, ?

4. hur lång tid tar det innan dom läker? (var för sig då..)

5. om en piercingstudio har 15 års åldersgräns med målsman tillstånd, får man endå pierca sig om man är 12-14 ifall föräldrarna säger ja? ( min lillesyrra som är 12 har också tänk pierca sig i underläppen.)


   
Citera

2. Klorhexidin (y)

4. Navelpiercingen brukar ta 6 månader, men det kan ta upp till 1½-2 år.

5. Känner folk som har piercat naveln när dom var 11 så på vissa studior funkar det 🙂


   
SvaraCitera

1. Ja har navelpiercing och ja den blir varm! Men det går bra ändå [wink]
4. Naveln tog typ 1 år att läka helt för mej
5. Jag piercade näsan när jag va 13,jag och mamma ljög och sa att ja var 15, inget leg behövdes el nåt.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

min lillesyrra som är 12 har också tänk pierca sig i underläppen

Tragiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

theoneforme:

Navelpiercingen brukar ta 6 månader

Bambilambi:

Naveln tog typ 1 år att läka helt för mej

okej... hm..

men kan man sola även om den inte läkt färdigt ?? :/
jag älskar att sola på sommaren och de är typ 2-3 månader tills dess.


   
SvaraCitera

Du bör inte sola eller bada med en oläkt piercing..Allt du har frågat här går faktiskt att läsa på hemsidor [y]


   
SvaraCitera

1. Det blir troligt varmt xD jag vet inte, beror väl på vad för smycke du har?

2. Jag ska pierca naveln snart : ) men jag har hört att man ska koka vatten och salt, det ska tydligen vara det bästa : O prata med piercaren om det. Annars tippsade min kompis mig att man kan tvätta med Lactacyd tvål

3. ful?..det mer olyckliga är väl ifal det blir infektion och blir ärr

4. Det beror väl heelt på hur skötsam man är, med navel piercing kan det ta 2-3 månder, en del säger 6 månader eller upp till 1 år, men jag vet inte : ) man får väl hoppas på att det inte blir så. För min kompis tod det 2 veckor [shake] men ah, det är väl väldigt individuelt och hur noga man sköter det

5. Det har jag ingen anning om..då får du söka länge. Det är mest seriösare piercare om det är 15+ som tar, annars gör dom väl för det mesta för pengarnas skull


   
SvaraCitera

1. nä den blir inte så varm, du grillas ju inte av dina örhängen eller liknande heller så.
2. tvätta med vatten och typ intimtvål när du duschar, funkade skitbra för mig.
3. inte mkt, värre med naveln när du blir gravid eller går upp i vikt
4. naveln mellan 6månader - 1år
5. kan gå 🙂 tycker dock inte att din lillsyrra ska pierca sig -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schmexx:

inte mkt, värre med naveln när du blir gravid eller går upp i vikt

Fijah:

ful?..det mer olyckliga är väl ifal det blir infektion och blir ärr

men naveln då ?? ;
Ifall man går upp i vikt eller växer , skulle den typ.. jag vet inte hur ja ska förklara men lixom.. skulle skinnet runtom dra ut sig ifall man växte mer efter att ha piercat sig ?


   
SvaraCitera

Emmaahh96:

men naveln då ?? ;
Ifall man går upp i vikt eller växer , skulle den typ.. jag vet inte hur ja ska förklara men lixom.. skulle skinnet runtom dra ut sig ifall man växte mer efter att ha piercat sig ?

jag har ingen aning xD växer gör ju inget, men gå upp i vikt eller bli gravid, då får man ta bort piercingen så man inte riskerar och förstöra huden.


   
SvaraCitera

Emmaahh96:

men naveln då ?? ;
Ifall man går upp i vikt eller växer , skulle den typ.. jag vet inte hur ja ska förklara men lixom.. skulle skinnet runtom dra ut sig ifall man växte mer efter att ha piercat sig ?

skrev ju om naveln.. men jaa det dras ut och blir ett större ärr
typ:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schmexx:

men jaa det dras ut och blir ett större ärr
typ

Haha men hon va ju gravid :p jag menar gå upp i vikt lite bara. 😛

Fijah:

bli gravid

haha okej 🙂
Men jag kommer aldrig bli de så bra iaf 😛


   
SvaraCitera

Emmaahh96:

Haha men hon va ju gravid :p jag menar gå upp i vikt lite bara. 😛

jaa men det blir väl samma sak om du går upp mycket i vikt, om du är så osäker på hur det kan bli så kanske du ska vänta med att pierca dig tills du är säker på att du vill.
Du kan ju faktiskt få problem med det utan att du går upp i vikt eller växer. Det är vanligt att navelpiercingar stöts ut ur kroppen och då blir det ju också ett ärr.


   
SvaraCitera

Angående det med att tvätta piercingen. Hos en seriös piercare ska man få eller ha möjlighet att köpa speciell tvål för just piercingar. Finns inte den möjligheten så kika in på barbarella.se och beställ sån tvål, mycket bättre än att använda sig av andra produkter. [bigsmile]

Koksaltlösning är bara för att ge piercingen en liten "boost", ganska bra om man är typ förkyld osv! [wink]


   
SvaraCitera

Emmaahh96:

kommer aldrig bli

säg inte aldrig : ) man vet aldrig en dag.
Men sak samma, var i alla fal säker på var du gör och sluta oroa dig för att piercingen gör fula ärr, för det får man räkna med och vara bered på att den gör xD man gör ju liksom hål i huden.


   
SvaraCitera