Aviseringar
Rensa alla

pierca sig i stockholm, under 15


Ämnesstartare

så det är så här att jag har tänkt på att pierca ögonbrynet länge nu och jag är 13, alltså under 15. fyller 14 om runt 15 dagar om det gör någon skillnad.
men jag undrar om det finns något ställe där man kan pierca sig om man är under 15 och utan målsman tillstånd.
vill helst inte dra till någon oseriös piercare för rädd att det ska bli dåligt då.


   
Citera
Ämnesetiketter

mmark:

oseriös piercare

Alla som piercar mindre åriga utan tillstånd är oseriösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Alla som piercar mindre åriga utan tillstånd är oseriösa.

ja, men menade inte så. liksom nån studio som piercar mindre åriga.
menade mer med en oseriös piercare liksom att dom piercar en hemma hos dom.


   
SvaraCitera

mmark:

ja, men menade inte så. liksom nån studio som piercar mindre åriga.
menade mer med en oseriös piercare liksom att dom piercar en hemma hos dom.

Piercare som måste pierca minderåriga för att få kunder är dåliga.


   
SvaraCitera

Så onödigt om du inte är konsekvent. Med målsmans tillstånd så skulle du kunna göra det hos professionella människor som har det som yrke, chansen att det blir lyckat är fyrdubblad. Men om du ska göra det hos någon svartjobbare så tycker jag själv att du lika gärna skulle kunna göra det på egen hand, hemma eller med en kompis. Svårare än så är det inte. Jag har själv tagit hål i örat 2-3 gånger men låtit dom växa igen, allt blev perfekt.

(läs på innan du tar beslutet att göra det hemma!)


   
SvaraCitera

ingen seriös piercare skulle låta dig komma i närheten av studion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zulgum:

Jag har själv tagit hål i örat 2-3 gånger men låtit dom växa igen, allt blev perfekt.

tagit hål i örat själv jag med. blev perfekt.
bara att det här är mera synligt, och är ju i ansikte på ett ställe där det kan ta länge att läka eftersom man måste göra rent noga osv.
fast liksom, vill helst att nån som har gjort det här flera gånger ska pierca. och inte nån kompis som aldrig piercat sig själv ens.


   
SvaraCitera

Jo jag förstår, jag har 3-4 kompisar som har tagit hål i Läppen och ögonbrynet fast allt är ju trots allt upp till dig själv att fatta ditt eget beslut.


   
SvaraCitera

icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

icke!

och ändå så gjorde jag det. 😉
hittade ett ställe. piercade mig den 8 eller 10 maj. så det har gått över en månad nu och snart är det väl hel läkt och jag kan byta smycke. (y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pierca dig inte. Ögonbrynet är asfult


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmark:

hittade ett ställe.

Ohh! Var? 😀


   
SvaraCitera