Aviseringar
Rensa alla

pierca sig själv, själv.


Ämnesstartare

Du kommer typ dö av nån läskig blodinfektion. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag kan inte GARANTERA att hon ångrar sig, men faktum är att man ändrar sig mycket när man blir äldre. Jag tänkte int epå piercingarna i sig, utan alla fula ärr som kanske inte är så kul att ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miltoncasper:

Nej jag kan inte GARANTERA att hon ångrar sig, men faktum är att man ändrar sig mycket när man blir äldre. Jag tänkte int epå piercingarna i sig, utan alla fula ärr som kanske inte är så kul att ha.

Miltoncasper:

Du KOMMER ångra dig när du blir äldre

Så att du skriver att hon kommer ångra sig med stora bokstäver är inte i princip samma sak som att det kommer hända med säkerhet?
Självklart ändrar man sig när man blir äldre, man kommer alltid utvecklas och förändras. Ska man låta bli att göra saker man vill nu då, för att det kanske inte är något man skulle göra om tio år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

burialground:

har pierca mig i

burialground:

armarna

burialground:

handen

burialground:

benen

what the fuck?! [tard]

burialground:

om man köper piercingnål och tång sak som dem har
på riktiga ställen, blire inte infekterat då om man sköter de?

jag tkr inte att du borde pierca dig själv, seriöst du e ju bara 13 dessutom! vrf går du bara inte till nån som verkligen KAN sånt där? [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeahbiteme:

Ska man låta bli att göra saker man vill nu då, för att det kanske inte är något man skulle göra om tio år?

2 små prickar som ärr under underläppen är inte nått
man dör av. om man ska tänka som du att man ska tänka på att
man kanske ångrar det man gjorde efter 10 år
så kommer man ju leva världens tråkigaste liv.
man kan inte göra nått om man ska tänka så, man kan inte en inte göra nått. eftersom man kanske ängrar att man inte gjorde nått efter 10 år, eller så ångrar man att man gjorde nått.

det du skrev funkar inte.


   
SvaraCitera

burialground:

har pierca mig i magen, armarna, handen, öra, benen och på massa ställen själv med säkerhetsnålar och synålar och pins, fast
allt vart infekterat.

Ganska självklart att det blev infekterat efter som det inte e sterilt.
Och ska du lägga ut massa pengar på piercingtång och nya nålar för varje hål etc etc så kan du lika gärna spara ihop en slant till en studio som desutom förklarar för dig att du inte

burialground:

men dem blev infekterade för jag pillade och drog i dem.

ska göra så.

Och e du inte mogen nog att låta bli att göra det "fast du fattar att man inte borde" så skaffa inte piercingar utan vänta tills du e mogen nog att ta hand om dem innan du skaffar dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

burialground:

det du skrev funkar inte.

Men hallå, fet ironi! Det var riktat till Miltoncasper för att han skrev att man ångrar sig. Jag frågade honom om han tycker att man inte borde göra något för att man kan ångra sig om tio år. Jag är för att göra det man vill. Jag har själv 22 piercingar och om jag ångrar mig i framtiden får jag ta det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försök hitta en studio som gör dt fast du ba e 13. Dom e kanske inte lika säkra o seriösa som andra ställen, men det är bättre än att du gör det sj.


   
SvaraCitera

Ghetto_kid93:

Försök hitta en studio som gör dt fast du ba e 13. Dom e kanske inte lika säkra o seriösa som andra ställen, men det är bättre än att du gör det sj.

det är ju ungefär samma som att göra själv, förutom då kan man inte helt säkert veta att det är osterilt och liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodiac93:

det är ju ungefär samma som att göra själv, förutom då kan man inte helt säkert veta att det är osterilt och liknande

Men hur sterilt är det om man gör dt själv? Plus att dom som driver en studio med låga/inga åldersgränser brukar veta mer om vad dom gör än den som piercar sig sj. Givetvis är dt ju bäst att vänta o tänka igenom saker, men känner igen mig sj för mkt i dt att inte ha tålamodet, och då e dt ju bättre att hitta en studio som gör dt än att fixa dt sj...iaf enligt mig[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ghetto_kid93:

och då e dt ju bättre att hitta en studio som gör dt än att fixa dt sj

Eller så väntar man 2-3 år tills man kan gå till en seriös studio istället...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teknival:

Eller så väntar man 2-3 år tills man kan gå till en seriös studio istället...

Min poäng är att om man ska välja mellan studio och att göra dt sj så är dt bäst att gå till en studio...men givetvis är dt bäst att vänta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ghetto_kid93:

Min poäng är att om man ska välja mellan studio och att göra dt sj så är dt bäst att gå till en studio

Inte nödvändigtvis.

Ghetto_kid93:

men givetvis är dt bäst att vänta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ghetto_kid93:

Plus att dom som driver en studio med låga/inga åldersgränser brukar veta mer om vad dom gör än den som piercar sig sj.

Jag förespråkar varken att man ska göra det själv eller gå till en kass studio. Det svåra är dock att säga vilket av dessa alternativ som skulle vara bäst. Är det så att en kass piercare inte använder engångsnålar så är ju risken betydligt större för blodsjukdomar än om man bara tar en random synål hemma som antagligen inte stuckits genom någon annans kroppsdel. I vilket fall som helst så riskerar man ju att åka på infektioner, en dåligt placerad piercing osv. Fördelen med att gå till en studio kan ju vara att om det går åt helvete så kan man alltid försöka skylla på någon annan.

Ghetto_kid93:

bäst att vänta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

burialground:

på riktiga ställen

pierca dig aldrig själv i tungan bara ...

kan träffa fel never !!!


   
SvaraCitera