Aviseringar
Rensa alla

Pierca sin bebis öron - rätt eller fel?


Ämnesstartare

Tittade runt på youtube och hittade antal klipp där folk piercat diverse kroppsdelar. Bland dem såg jag detta - en mamma som tar hål på sin bebis öron. Enligt beskrivningen är bebisen fyra månader gammal, och publiceraren skrev att ungen skrek men var lycklig igen bara ett par minuter efter att piercingen var klar.

Det väcker iallafall min moralkompass lite till liv och leder till ett antal frågor, ska man vänta tills bebisen är mogen nog att ta det egna beslutet? Är det bättre att bespara smärtan, pengar och så vidare inför framtiden om bebisen vill göra det senare? Etcetera, diskutera!


   
Citera
Ämnesetiketter
mens
 mens

http://ungdomar.se/forum/thread/piercade-barn/

um hade starka åsikter om detta sist minns jag heh


   
SvaraCitera

INTE RÄTT.

019linnea: Vänta tills ungen kan ta ett eget beslut


   
SvaraCitera

WT-varning..

Jävligt sjukt. 


   
SvaraCitera
myten

Klart att ungen ska få bestämma själv, morsan borde ju typ bestraffas minst sagt


   
SvaraCitera
duden

Vad i helvete?!!? Asså samhällets förfall.
Får personalen på det där stället ens göra så där? Kan ju inte vara lagligt


   
SvaraCitera
myten

duden: Får personalen på det där stället ens göra så där? 

Personen som gör detta måste ju sakna all form av moral


   
SvaraCitera
duden

myten:

Personen som gör detta måste ju sakna all form av moral

Nästan automatiskt började jag tänka på USA Blink


   
SvaraCitera
b1son

hur fan går man över den gränsen som förälder. vad jag har hört är det typ outhärdligt att låta sina barn bli vaccinerade för att de tycker det gör ont, men alltså shit..


   
SvaraCitera
Kudhos

va i helvete


   
SvaraCitera

019linnea: Vänta tills ungen kan ta ett eget beslut

Nej, helt fel! Mamman borde dömas för misshandel!!

Alltså, jag kan inte fatta att detta verkligen händer i verkligheten. Vart är världen på väg?  Tumme ned


   
SvaraCitera

Detta påminner mig om när jag läste om en mamma som tvingade sin son att använda klänning för att framföra hennes politiska åsikter.... Tumme ned


   
SvaraCitera

tycker förlederna först och främst är den som ger tillåtelse till sånna saker men att barnet väljer om den vill eller inte. 


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Sjukt.


   
SvaraCitera

oerhört fånigt ju


   
SvaraCitera