Aviseringar
Rensa alla

Pierca tungan


Ämnesstartare

Hej! 
Jag är jättesugen på att pierca tungan! Och läst mycket om det men har lite frågor jag vill ha bättre svar på 😀
1. Jag har haft hål i naveln 2 gånger, men efter ca ett halvår spottar naveln ur piercingen (växer genom huden) så tror ni att min kropp inte klarar av piercingar så samma sak händer med tungan?
2. Är chansen stor att tungan sväller så mycket att man kvävs eller att man förblöder?
3. Hur länge bör man vänta innan man tex dricker alkohol eller strular? 
4. Hur stor är risken för infektion och vad kan man göra för att undvika?
Tacksam för svar!:) 


   
Citera

1. Jag har haft hål i naveln 2 gånger, men efter ca ett halvår spottar naveln ur piercingen (växer genom huden) så tror ni att min kropp inte klarar av piercingar så samma sak händer med tungan?

Naveln brukar läka lite svårare än tungan vad jag har hört ifrån min tjejpolare. 

2. Är chansen stor att tungan sväller så mycket att man kvävs eller att man förblöder?

Nej, men det kan kännas som det, man ska helst  vara helt avslappnad i tungan vid ingreppet då gör det mindre ont och bli inte lika svullet, menet är väldigt individuellt.
När jag gjorde det för en ca månad sedan var jag bara svullen i 3 dagar! 

3. Hur länge bör man vänta innan man tex dricker alkohol eller strular?
Ren sprit kan man dricka då det faktiskt renar såret lite. Hångla är inget jag rekommenderar på minst två veckor, tanke på att en människa har mkt bakterier i munnen så pass det kan vara farligt! 

4. Hur stor är risken för infektion och vad kan man göra för att undvika?
Tacksam för svar!:)

Beror helt på hur bra immunförsvar man har och hur bra  munhälsa man har. Undvik  att äta mkt socker och stark mat och borsta tänderna första dagarna helst några gånger per dag. Låt läkestaven vara i två dagar sen ta ut och gör rent den i kokande vatten i lite saltlösning. Borsta tänderna oftare och använd Listerine Total care munskölj har funkat väldigt bra! 

 


   
SvaraCitera

hur man undviker problem, man gör de inte, tack för mig


   
SvaraCitera

Why do girls wanna pierce their nose? (eller tunga i detta fall) för att citera mina hjältar 


   
SvaraCitera

Gå till någon professionell som kan placera den rakt. Du ska även få råd om hur du ska ta hand om den där du piercar dig.


   
SvaraCitera