Aviseringar
Rensa alla

Piercat läppen vad äta??


Ämnesstartare

hej ! har piercat läppen idag ( i studio) med stav o kan typ inte äta då staven är så lång. nån som har något bra tips vad man kan äta. klarade inte av mjuk macka så de e inget alternativ.


   
Citera

Varför kan du inte äta för? Det ska inte va nåt problem förutom att det kanske är svullet ;O

Testa annars att äta flytande saker eller saker som kan sväljas direkt. Typ ris, kräm, soppa osv osv 😛


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Varför kan du inte äta för?

för att jabitar typ tag i smycket när ja tuggar.

Kablash__:

Typ ris, kräm, soppa osv osv 😛

kan ju försöka iaf 🙂


   
SvaraCitera

hur svårt kan d va att äta om man piercat läppen?du äter inte med läppen.[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

hur svårt kan d va att äta om man piercat läppen?du äter inte med läppen.

verkar som diu inte har/har haft piercing där. har en stav som är förlång p.g.a att den kan svullna o då kan man bita tag innefrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

hur svårt kan d va att äta om man piercat läppen?du äter inte med läppen.[shake]

du har inte piercat dig va ?

Simstar92:

hej ! har piercat läppen idag ( i studio) med stav o kan typ inte äta då staven är så lång. nån som har något bra tips vad man kan äta. klarade inte av mjuk macka så de e inget alternativ.

jag hade en lång stav när mitt var läkt osv men jag vet vad du menar staven kommer emellan tänderna eller så biter man på plattan.
jag tog ju oftast ut min när jag skulle äta oså men annars höll jag bara i pärlan så att staven satt in mot läppen. jag vet inte hur ömt det är för dig nu men om du bara tar det lungt den första veckan så brukar det gå bra att byta stav eller så..


   
SvaraCitera

shorty00:

du har inte piercat dig va ?

jag har en färsk tungpiercing och en färsk näspiercing,så jo,jag har piercat mig.

Simstar92:

verkar som diu inte har/har haft piercing där. har en stav som är förlång p.g.a att den kan svullna o då kan man bita tag innefrån

ja,men med en piercing i munnen får du äta lite långsammare och försiktigare så du inte ska bita i den,duh[shake]jag är ingen expert,men tillochmed jag fatta att man ska va lite försiktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag har en färsk tungpiercing och en färsk näspiercing,så jo,jag har piercat mig.

okej, då fattar jag inte varför du är så jävla sarkistisk, jag menar människan ville ha hjälp -.-


   
SvaraCitera

shorty00:

okej, då fattar jag inte varför du är så jävla sarkistisk, jag menar människan ville ha hjälp -.-

um är inte till för hjälp,d är till för att mobba andra och vara ironiska och jag förstår inte hur hon inte kan äta när hon har den i läppen då jag själv kunde äta fast mat även d va lite knöligt första dan med min tungpiercing,man fattar själv att man får tugga långsamt och så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shorty00:

jag hade en lång stav när mitt var läkt osv men jag vet vad du menar staven kommer emellan tänderna eller så biter man på plattan.

japps

shorty00:

jag tog ju oftast ut min när jag skulle äta oså men annars höll jag bara i pärlan så att staven satt in mot läppen. jag vet inte hur ömt det är för dig nu men om du bara tar det lungt den första veckan så brukar det gå bra att byta stav eller så..

tack provar med o hålla i då 🙂

Tözen:

man fattar själv att man får tugga långsamt och så

blir så oavsett ja menar du tror inte jag redan provat ? [confused]


   
SvaraCitera

Simstar92:

du tror inte jag redan provat ?

nej,för så svårt va d inte att äta med en nytagen tunga,d borde inte direkt va så mycke svårare med en i läppen för den sitter utanför tänderna


   
SvaraCitera

Bara att äta. Jag har hål i läppen och jag hade inga problem att äta.


   
SvaraCitera

Tözen:

nej,för så svårt va d inte att äta med en nytagen tunga,d borde inte direkt va så mycke svårare med en i läppen för den sitter utanför tänderna

Ta det lugnt alla är vi olika bara för det gått bra för dig behöver det inte vara så för någon annan. Jag har haft olika mycket besvär när jag ska äta. Jag tycker det beror lite på placeringen på piercingen i läpparna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

hur svårt kan d va att äta om man piercat läppen?du äter inte med läppen.[shake]

Tözen:

lite knöligt första dan med min tungpiercing,man fattar själv att man får tugga långsamt och så

Det är jobbigare att äta med en nypiercad läpp än en nypiercad tunga.


   
SvaraCitera