Aviseringar
Rensa alla

piercing


Ämnesstartare

att göra piercing hemma i läppen? många av mina kompisar har gjort det utan problem. dock min kusins kompis som träffa en nerv o fick åka t akuten o ligga inne i 1 månad. doktorn sa att om hon hade stuckit sig men nålen 1mm åt höger hade hon varit förlamad i hela ansiktet resten av livet? någon som vet mer? vill pierca mej men vill ente betala massa pengar. vet ni något mer om hur man kan göra eller om det är så farligt att det kan hända? tips?


   
Citera
Ämnesstartare

förstår inte hur man kan betala 2000 för en jacka som används i max 3 år men inte betala max 700 spänn för något som sitter i kroppen, som kan skada en om det är fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledningar till att inte pierca sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns då jäklar onödigt att göra det hemma när du ändå vet hur det gick för din kusins kompis.


   
SvaraCitera

det är ganska svårt att göra det bra. jag har flera ärr i läppen för att jag försökte pierca mig själv när jag var yngre. varje gång jag hade lyckats få igenom nålen (vilket ofta tog en evighet) upptäckte jag att det var snett, så det tog tre-fyra försök innan det gick. nu i efterhand tycker jag att jag var rätt dum som inte bara sparade ihop pengar till det. förstår inte alls varför jag plågade mig själv i onödan sådär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade nog inte tagit den risken. Hade gått till någon professionell. Då har man iallafall någon att stämma om det går fel 


   
SvaraCitera

Alltså, du kan göra det hemma men det är inget jag skulle rekommendera. Du måste veta precis vart du kan sticka å inte, och du måste ha en steril kanyl, tång och handskar. Jag har tagit alla mina piercingar själv utom den i tungan, men jag visste vad jag gjorde. Det är ju din kropp och ditt val, men gör det inte om du inte vet vad du gör.


   
SvaraCitera