Aviseringar
Rensa alla

piercing i bröstvårta?


Ämnesstartare

Fult, äckligt och bitchy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pucko!

Bröstvårtan har flera tusentals kanaler för bröstmjölken att flöda genom, och ut. Du kan förlikna den med en svamp...
En piercing förstör inte flödet genom bröstvårtan alls, men den bildar ett litet bråck.

Om du vill helt förstöra bröstvårtans funktion så skulle du behöva pierca riktigt många gånger! RIKTIGT många gånger!!

Så du kan lugnt sätta i skrot i dina bröst... Det är bara att plocka ut sen när du vill växa upp och bli morsa..

Hoppas du fick någon hjälp utav detta.
Hare skit!
PÖZZ


   
SvaraCitera

Som alla andra redan sagt så ska det ju gå bra att amma även om man piercat sig.

Smärtan tyckte jag inte var farlig, iofs kändes det, men bara i några sekunder.

Kan dock säga att mina bröstpiercings har varit rätt bråkiga. Har haft dom i ca 4 år och dom blir infekterade lite då och då, men sen tror jag att jag är rätt känslig med, har lätt för att få eksem osv, plus att jag hade ett tyngre smycke med hänge på den bröstvårtan som blivit mest infekterad. Så har fått ta ut mina nu =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig gör det ingenting om det skulle bli så. Jag vill inte amma mina barn iaf.


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Vill också ha piercing i bröstvårtan, fast det jag oroar mig är för smärtan. Därför vågar jag ej skaffa det xD

det ska göra sjuuuuuuuuuuuuuuuuukt jävla ont enligt en tjejkompis till mej [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cheermeup:

Jag har tänkt att skaffa piecing i bröstvårtan men har hört att man kan som tjej förstöra själva börstvårtan så man inte kan ama sen om man vill ha barn. Stämmer det? Eller går det bara att ta ut den då? Och sen undrar jag även för er som har hur lång tid det tog för eran att läka? 🙂

Att det förstör bröstvårtan och sabbar ammning är bara en myt (Från den religösa högern) och du kan amma med eller utan piercing.

Jag har själv och kan säga att det var det värsta jag gjort (Jag är seriös) och skulle aldrig göra det, dock är killar känsligare i bröstvårtorna än kvinnor (Vet inte varför) och ska tydligen känna av det hela som en redig tortyr, mina har inte läkt helt än och jag gjorde mina i slutet av förra vintern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

det ska göra sjuuuuuuuuuuuuuuuuukt jävla ont enligt en tjejkompis till mej [y]

Tack Jucka! Nu kommer jag ju verkligen våga det [sad]


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Tack Jucka! Nu kommer jag ju verkligen våga det [sad]

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill skaffa men mamma är lite anti piercingar (;
Dumheter får jag göra när jag är 18 men hur ofta ser hon mina bröst? x'D
Så får nog dra med pöjkvännen att hålla handen åt mig och ta piercingar i båda bröstvårtorna ;D
Dock skall ju septum (tjurring i näsan) samt bröstvårtorna vara värst att pierca och eftersom jag redan har en septum som gjorde förbannat ont men är inte så hemskt så man inte pallar med det så why not nipples? 😀

Men känner själv en mamma som inte har några problem alls med ammning :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

[sad]

Jättesnällt [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera