Forumet - Piercing i GBG 15 år utan förälder

Piercing i GBG 15 år utan förälder

875 0 19
Hej [bigsmile] Vet någon ett ställe i Göteborg där man kan pierca tungan utan föräldrars tillstånd? Och gärna hur mycket det kostar?

Har blivit trött på mina föräldrar nu... först säger de "vi ska tänka på saken" och nu "du får ta hål vart du vill förutom tungan" och blablabla.. [shake]

Spana också in:

ManUnited4ever:

Ja, en förälder MÅSTE följa med, annars hade jag gjort det där med telefonen för längesen. ^^

Aha, det var då tråkigt. En piercingstudio här i Luleå behöver man bara ringa dit . . Fast iofs så följde min mamma med mig då jag piercade näsan i 6an. Mina föräldrar har aldrig haft problem med att jag piercat mig, Fast dom sa till mig - Vi kommer aldrig tillåta tungpiercing!

Använder dock inte nu min näspiercing.. men har piercing i naveln och tragus. Så föräldrar tänker väl att deras barn kommer att ångra sig, eller att det blir infekterat, eller så vill dom inte att ens unge ska sticka ut ur mängden med metall i ansiktet.
ManUnited4ever:

Vad kan hända om jag har en liten prick i käften som knappt syns? [sad] Om de inte vill se den, KOLLA INTE DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Buuuhuhuh detta suger. :/

Haha, jag håller med dig. Synd att jag inte är din mamma just nu :) tycker lite synd om dig, men tjata och skriv upp det på önskelistan då det gäller julklappar!
Böh, alla trådar som denna borde bli borttagna på en gång, vem är ansvarig moderator egentligen?

Regler är regler, plus att det som känns attraktivt nu kanske inte är så jävla rockigt i efterhand, mig själv som exempel, töjde örsnibbisarna till 30mm fick infektioner i samband med sjukdom (inte korkat töjande) och nu är dom sabbade, nu ska jag betala 15000 för att få dom avskurna och ihopsydda, awesome.

Även fast det finns en hel uppsjö av idiotiska myter om allt som kan gå fel när man piercar olika delar av kroppen så finns det faktiskt seriösa bekymmer som du antagligen kommer få om du går till någon som är så oseriös så att den sticker hål i minderåriga, du kan få otäcka infektioner som garanterat kommer att lämna ärr och bekymmer ett par år efter att det har hänt.

Ah, doften av predikan och äldres vett, mmmh.