Aviseringar
Rensa alla

piercing i navel , saltvatten


Ämnesstartare

Har redan haft lite frågor om piercing i naveln innan men jag kommer på mer frågor efter hand, sorry.

Jag har redan förstått att man inte ska bada i klor på några månade när man har nytaget hål. Men kan man bada i havet eller i sjöar? Eller ska man undvika det i några veckor eller så?

Och en fråga till, den kanske låter lite knepig men ändå. Är det någon fara att man svettas? eller asså, när man är ute å springer till exempel då blir man ju svettig och de är ju i navlen med, har man ny taget hål är det någon fara då? eller är det bara att tvätta de noga? 🙂

Tack än en gång

xoxo/ Amanda


   
Citera
Ämnesetiketter

elefjant:

Men kan man bada i havet eller i sjöar?

elefjant:

undvik

elefjant:

i några veckor

elefjant:

tvätta de noga? 🙂

Springa är ingen fara, men se till att du inte har någonting som skaver mot bara.


   
SvaraCitera

mm salt i såren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda du behöver göra under dom veckorna piercing läker är ju att rengöra den morgon och kväll med rengörningsprodukten du valt och sen låta piercingen andas.

Jag har solat i solarium, idrottat och badat bastu under läkningsprocessen. Klor har jag inte badat i pågrund av stor risk av bakterier av andra människor, tex simhall. Att bada i sjön kan du vänta med ett par veckor pågrund av att det är inte så rent vatten och om du får smuts i piercing som inte läkt har du ju större risk för infektioner.

Att bada i havet har jag ingen aning om. [crazy]


   
SvaraCitera

elefjant:

Är det någon fara att man svettas?

elefjant:

Men kan man bada i havet eller i sjöar?

Svett är ju rent så det är ingen fara. Dock inge bra att gå runt med en fuktig piercing. Köp vattentäta kompresser på apoteket och sätt över piercingen när du badar.

OF 5:

mm salt i såren

Ja, eftersom man tvättar med koksaltlösning så är "salt i såren" ganska oundvikligt.

today:

Jag har solat i solarium, idrottat och badat bastu under läkningsprocessen

Som om det inte är tillräckligt med bakterier i e g en bastu[chocked]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera