Aviseringar
Rensa alla

Piercing i ögobrynet - 13 år, frågor.


Ämnesstartare

Amandaew:

. Är det möjligt att ta hål i ögonbrynet när man är 13 år? Jag har sett flera som har det, men också hört många som säger att det är omöjligt.

Inte utan föräldrarnas tillstånd plus att de flesta seriösa studios inte piercar någon under 15 år.


   
SvaraCitera

Amandaew:

1. Är det möjligt att ta hål i ögonbrynet när man är 13 år? Jag har sett flera som har det, men också hört många som säger att det är omöjligt.

croatiansensation:

2. Gör det hemma, glöm bara inte att tänka på hygienen.

Dåligt svar, stor risk att det blir fult/infekterat/migrerar

Amandaew:

3. Ungefär hur stor är risken att det kan "migrera", ursäkta om jag stavar fel eller något. Men har för mig att det heter så när smycket börjar försöka ta sig ur kroppen?

croatiansensation:

3. Fattar inte vad du menar, men smycket lever ju inte precis så det stannar nog på plats 😉

lol, hon har mer koll än dig ffs.

Det är möjligt att kroppen stöter bort piercingen, (precis som när man får in smuts/flisor) och på seriösa studior har man npog bättre koll på hur man gör för att slippa detta.

Problemet är dock att du 'r tretton, inte många piercare som vill ta en piercing på dej då, och absolut inte många seriösa.

Har du dina föräldrars tillstånd? Kan gå lättare då, men du bör vänta ett tag iallaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge fan det är helt sanslöst sjukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Om du sett flera som har det, hur kan det då vara omöjligt?

Jag märkte i efterhand att jag skrev fel.
Det jag menade var om man kan ta hål i ögonbrynet när man är 13 år - hos en piercare.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amandaew:

skrev fel.

Antog det, ville bara jävlas.

Amandaew:

piercare.. ?

De flesta piercare gör nog det på minderåriga, dock kan du behöva ha med dig en målsman ir dylikt. Är antagligen olika från ställe till ställe. jag behövde inte visa leg eller någe, dock var jag liksom 18 så...


   
SvaraCitera

Amandaew:

2. Vet du något bra ställe göra det på i luleå?

Aion, klart bäst i Luleå på piercing/tatueringar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja är 13 har både i ögonbrynnet och läppen , piercingen i läppen gjorde ja själv hemma och piercingen i ögonbrynnet gjorde ja i thailand , så åk dit vetttja![y][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonathan_:

piercingen i ögonbrynnet gjorde ja i thailand

Skulle fan aldrig våga.


   
SvaraCitera

croatiansensation:

2. Gör det hemma, glöm bara inte att tänka på hygienen.

Dagens mest motsägelsefulla, fastän klockan bara är 01.35.


   
SvaraCitera

tycker du ska vänta 2 år. dom flesta seriösa ställerna har 15 med målsman. och du bör vara riktigt säker innan du gör något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amandaew:

2. Vet du något bra ställe göra det på i luleå?

Jag pierceade näsan på solgården (luleå) fast där var man tvungen att har målsmans tillstånd om man var under 15.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera