Aviseringar
Rensa alla

Piercing på praktik


Ämnesstartare

Är det någon som har något bra tips på hur jag ska göra för att mina piercingar inte ska växa igen under min praktik? Jag ska praktisera inom äldreomsorgen och där är ju inte pierciar så vidare omtyckta då de "sprider bakterier". Så behöver tipps på hur jag kan göra!


   
Citera

Bara att ta ut den dom timmar du jobbar och sätta in den igen när du inte jobbar. Eller så är det bara att sätta på en liten plåster lapp eller tejp. Det gör folk som jobbar i kök och så.


   
SvaraCitera

det finns små plastsaker man ska sätta i...
annars kan du låta det växa igen, det är ju bara bra då piercingar är motbjudande


   
SvaraCitera

LindaLinda88:

Bara att ta ut den dom timmar du jobbar och sätta in den igen när du inte jobbar. Eller så är det bara att sätta på en liten plåster lapp eller tejp. Det gör folk som jobbar i kök och så.

skapar irritation till piercingen och ger en massa ärr vävnad man ska försöka undvika att ta ut smycket allt för ofta faktiskt.


   
SvaraCitera

vadå får man inte ha i öronen heller? :O låter helt sjukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

annars kan du låta det växa igen, det är ju bara bra då piercingar är motbjudande

Låta dom växa igen bara för praktik inom äldreomsorgen, sällan. Jag vill ens jobba inom äldre så sällan att jag tänker det.

NightBoy:

vadå får man inte ha i öronen heller? :

Det är det som så sjukt! Öron är okej, men ej hål någon annan stans! Jag har varit med om det här förut vid ett tillfälle när jag gick omvårdnad förra gången (har börjat om nu då det ej fanns några poäng på mej sen tidigare termin). Då fick jag ej gå ut då jag ej tog ur piercingarna, men som sagt var örhängen och naveln okej (så länge den i naveln ej syntes genom att ha lång tröja på sej).


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Då fick jag ej gå ut då jag ej tog ur piercingarna, men som sagt var örhängen och naveln okej (så länge den i naveln ej syntes genom att ha lång tröja på sej).

men det är väl självklart. jag vill lixom inte ha en doktor eller nåt som är full med piercings som sprider bakterier[shake]
sen e de jävligt ful, men hål i öronen är fint[smile]


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Öron är okej,

säkert för att resten av kärringarna som jobbar där har det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

men det är väl självklart. jag vill lixom inte ha en doktor eller nåt som är full med piercings som sprider bakterier
sen e de jävligt ful, men hål i öronen är fint

Det där har jag kollat upp inför förra praktiken och det finns inte en enda studie på att pierciar sprider bakterier! Så det är bara något som folk har fått för sej! Och jag ska inte bli doktor heller för den delen.

NightBoy:

säkert för att resten av kärringarna som jobbar där har det...

Det är jst där skon klämmer för skulle det vara bakteriespridning så skulle inte heller örhängen vara godkänt så det är just för att "alla" har hål i öronen som gör att det är okej, men inte någon annan stans.


   
SvaraCitera

Stargazer:

skapar irritation till piercingen och ger en massa ärr vävnad man ska försöka undvika att ta ut smycket allt för ofta faktiskt.

Det där tror jag beror på hur länge man haft piercingarna och hur försiktig man är när man sätter i dom igen.
Arbetar själv på ett ställe som kräver att man inte har i piercingsmyckena under arbetstid. Visserligen har jag bara jobbat där sedan december, men jag har inte märkt av att mina piercingar tagit stryk av att jag tar av och på dom en gång nästan varje dag.
Jag tar ut piercingen i näsvingen, i läppen och min industrial. Den i näsvingen är 9 år gammal, och dom andra två är snart 2 år gamla.
Efter ett pass på 8 timmar så har inte ens näsvingen dragit ihop sig, och det brukade den göra för ett par år sedan så fort smycket togs ur.

Och ja... Det är visserligen individuellt, men är man försiktig och t ex använder vatten för att underlätta när man sätter i smycket igen så är det nog ingen fara.


   
SvaraCitera

NickoKick:

Det där tror jag beror på hur länge man haft piercingarna och hur försiktig man är när man sätter i dom igen.

jo självklart är det så. Man ska dock inte tro bara för att man haft dem i flera år att det inte skulle kunna bli några problem.

NickoKick:

Och ja... Det är visserligen individuellt, men är man försiktig och t ex använder vatten för att underlätta när man sätter i smycket igen så är det nog ingen fara.

Mm man skulle även kunna använda liknande salva som locobase repair.

NickoKick:

Jag tar ut piercingen i näsvingen, i läppen och min industrial. Den i näsvingen är 9 år gammal, och dom andra två är snart 2 år gamla.
Efter ett pass på 8 timmar så har inte ens näsvingen dragit ihop sig, och det brukade den göra för ett par år sedan så fort smycket togs ur.

Du har ju som du säger haft dem ett tag så det underlättar ju väldigt mycket. Skulle en piercing vara nygjord eller bara några månader gamla så är det nog inte att rekomendera att ta ut dem en gång varje dag i 8 timmar och sedan sätta i dem igen. Har för mig om att man nte ska ta ut en piercing en längre stund förns man har haft den i över 1 år.


   
SvaraCitera

Jag tar ut min piercing nästan varje gång jag tränar dvs mer eller mindre varje dag. Men det är bara ett par timmar då. Men antar att det blivit såpass bra att jag kan ha ut den i en dag nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min i näsan drar ihop sej snabbt men läppen är ingen fara med, men jag har två rätt nygjorda i örat och de får jag ej ta ur och är de inte accepterade så får jag helt enkelt vänta med praktiken en tid, det finns inget att göra åt. Men jag tror jag kan ta ur de i näsan och läppen utan större problem, men jag ska höra med dom hur de ställer sej inför piercingar. Kanske kan jag bara byta ut ringen jag har i näsan till ett litet smycke (en sån som man kan köpa på Glitter, de syns inte mycket). Föe jag är lite rädd för att den ska dra ihop sej, men läppen tror jag inte gör det. Kommer ej ihåg hur länge jag haft de i näsan (den första), men kanske sen 2003 ej helt säker men tror det.


   
SvaraCitera

nemas problemas med piercings inom äldreomsorgen.


   
SvaraCitera

lockbete:

jag vill lixom inte ha en doktor eller nåt som är full med piercings som sprider bakterier[shake]
sen e de jävligt ful, men hål i öronen är fint[smile]

Varför skulle en piercing i ögonbrynet sprida mer bakterier än en i örat?


   
SvaraCitera