Aviseringar
Rensa alla

Piercing + Röka?


Ämnesstartare

Hur är det med det? Har frågat rätt många nu och vissa säger en vecka, andra inte på en månad, osv. Någon som vet lite bättre? ^^ [cool]

Edit: I läppen/tungan såklart.


   
Citera

Det är individuellt. Jag tog hålet i läppen själv och jag var rökare, det tog två månader. Men det blev givetvis infekterad eftersom jag var onoga med hygien etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tunga: Du kan röka som vanligt säger de piercare jag talat med. Se dock till att dricka mycket vatten, gärna kolsyrat och med riktig citron i. (En sa det faktiskt! 😀 ) Speciellt före och efter varje måltid samt precis när du rökt eller mellan blossen.
Vi talar om småklunkar här.

Läppen vet jag inte om.


   
SvaraCitera

NIGGAstoleMYmustache:

Någon som vet lite bättre?

Det ultimata vore om du inte rökte alls under hela läkningstiden, för röken irriterar rätt mycket och förlänger läkningsprocessen.
Men säg 1-2 veckors uppehåll, om du nu tvungen måste ha dina cancerpinnar.


   
SvaraCitera

NIGGAstoleMYmustache:

Någon som vet lite bättre?

när jag piercade tungan så sa han att om man röker så är det ingen fara även under läkningsprocessen, bara man sköljde med vatten efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag roekte 2 minuter efter att jag tog min piercing i tungan & den laekte finfint. Det aer sjaelvklart att det aer individuellt men flera av mina vaenner har tungpiercingar & de roekte alla under laekningsprocessen utan att den foerlaengdes eller foersvarades.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har två i läppen och jag röker och snusar som ett svin men det har faktiskt inte varit något problem. Helst ska man ju undvika det, men det läker ändå.


   
SvaraCitera

tungpiercings läker även fast man stoppar den i jord verkar det som. [party]
läppen är lite känsligare dock


   
SvaraCitera
Ssarah

Jag rökte samma dag som jag piercade underläppen, haha.. Men sköljde med saltvatten efter varje gång i en vecka (tror jag det var?)


   
SvaraCitera

Det handlar bara om läkningstid, min brud piercade sig nyligen. Snakebites och angelbites på samma dag och rökte direkt efter och fortsätter göra det. Man dör liksom inte xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom brukar alltid säga första tio dagarna till mig.
Inge alkohol inge röka inge stark mat första 10 dagarna.
Sen kanske jag inte lyssnat så bra på de men läpp å tunga läker väldans lätt, jag får alltid infektioner men aldrig fått i tungan eller läppen.


   
SvaraCitera

Marshmallow:

Dom brukar alltid säga

Dom vill ju inte ha klagomål på infektioner efteråt... 😉


   
SvaraCitera

har pircing i tunga och läpp rökte samma dag och det har läkt bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag piercade mig i läppen så rökte jag direkt efter. det slutade fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Khrysos:

Dom vill ju inte ha klagomål på infektioner efteråt... 😉

Äh, antingen är man sån som läker lätt eller så är man de inte tycker jag 😛


   
SvaraCitera