Aviseringar
Rensa alla

Piercing + snus??


Ämnesstartare

Hej! Jo det är så att jag funderar på att pierca mig i tungan.
Jag har för tillfället en vertical labret och jag upplevde inga problem alls under läkningsprocessen trots att jag snusade. Den sitter visserligen utanför munnen så det är kanske inte så konstigt. Frågan är då hur snus påverkar en piercing i tungan under läkningsprocessen. Det är troligt att detta är individuellt, men har du någon erfarenhet av detta, dela gärna med dig i sådana fall!. Läkningstiden är beräknad till ungefär 3-6 veckor och jag kan på min höjd tänka mig att dra ner lite på snusandet.


   
Citera
Ämnesstartare

men vafan! är det ingen som har någe experience av detta[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet bara att min vän som var dödsberoende av snus slutade när hon skulle pierca tungan.


   
SvaraCitera

Nikotinet lär ju gå snabbare ut i blodet iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

vet bara att min vän som var dödsberoende av snus slutade när hon skulle pierca tungan.

haha okej. I sånna fall är jag nog mer än dödsberoende[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Im not a lemon:

Nikotinet lär ju gå snabbare ut i blodet iaf.

Kanske[bigcheers] om det finns några fina blodkärl i tungan osv

Fast helst vill jag ju inte att själva såret ska komma i kontakt med bakterier och annat överhuvudtaget


   
SvaraCitera

Hell_man:

Fast helst vill jag ju inte att själva såret ska komma i kontakt med bakterier och annat överhuvudtaget

Nikotin är ju rätt bakteriedödande vad jag vet så borde ju inte vara något problem med det iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är inte bara att din piercing kommer i kontakt med själva snuset, grejen är också den att kroppen måste ta hand om piercingen och gör det lättast och snabbast om den slipper ta hand om nikotinet också.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Nikotin är ju rätt bakteriedödande vad jag vet så borde ju inte vara något problem med det iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Det är troligt att detta är individuellt, men har du någon erfarenhet av detta, dela gärna med dig i sådana fall!

Är själv snusare sedan mååånga år tillbaka och slutade inte snusa när jag gjorde båda mina i tungan.
Borde vara lugnt så länge du inte smetar runt med snuset :p Då lär det irritera.


   
SvaraCitera

Hell_man:

Frågan är då hur snus påverkar en piercing i tungan under läkningsprocessen. Det är troligt att detta är individuellt, men har du någon erfarenhet av detta, dela gärna med dig i sådana fall!.

Jag har piercing i tungan och snusar. För mig så var det inga problem alls. Det går bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som en grymt dåligt kombination, därför borde du fortsätta med snuset. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det funkar men rekommenderas ej. Just därför du ska skita i piercingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera