Aviseringar
Rensa alla

Piercing utomlands


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på snart 14 år (fyller år imorgon!) och jag skulle gärna vilja pierca naveln och jag ska åka utomlands på språkresa 25 juni och jag undrar om man kan/får pierca sig när man är på språkresa eller under 15 i ett annat land, utan målsmans tillåtelse.


   
Citera

men onge, tänker du inte på infektionsrisken


   
SvaraCitera

Ja, det brukar inte vara några problem utomlands med tanke på din ålder.. Du bör ta infektionsrisken på allvar though!!


   
SvaraCitera

Kolla upp rejält hur din försäkring fungerar i landet du ska till annars kan det skita sig rejält, både med hälsan och ekonomin...


   
SvaraCitera

det är din kropp osv, men det är jättejättebra att ha sina föräldrar med i samma båt. det är ingen stor grej att pierca naveln men det är en fin principsak som kan antingen stärka eller döda dina föräldrars förtroende för dig. Jag vet att det är finast och coolast när man går i högstadiet, men vänta hellre lite tills du lärt dig övertyga dina föräldrar osv. Föräldraförtroende är makt i tonåren och man behöver allt man kan få för att få leva så fritt som man vill 🙂


   
SvaraCitera
salmon

Jag hade varit sjukt skraj för infektionsrisken. Själv fick jag snällt vänta med piercingar utöver öronen tills jag fyllt 18. Om du gör det utomlands bakom deras ryggar kommer de garanterat dra upp det varje gång du vill ha deras förtroende eller godkännande i annat. 


   
SvaraCitera