Aviseringar
Rensa alla

piffa upp vista/xp/whatever


Ämnesstartare

vad har ni för tillbehör för att piffa upp operativet eller för att göra vardagen lättare? (ej afk)

har precis börjat köra circledock, och den funkar bra. särskilt då den inte drar mycket minne alls, typ 1,5 megabyte. kombinerar med topdesk. har tidigare kört rocketdock och deskspace. leopardgrejerna är kvar från min applekris.

tips/åsikter?

circledock screen.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Ingeting, ett OS ska vara snabbt och avskalat.


   
SvaraCitera
edroon

SebastianE:

Ingeting, ett OS ska vara snabbt och avskalat.

yes. Windows Classic


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edroon:

yes. Windows Classic

nog för att jag gillar vista bättre. men inget jävla bloatskit.


   
SvaraCitera

mac OS X
candy bar
clear dock
[bigsmile]

pc suger imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Windows 7
Laddat ner schysta bakgrundsbilder. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Bifogade bilder

hur fixar man sådär? [sad]


   
SvaraCitera

XP

Teman/Visual Styles

Ladda ner ​Uxtheme multi-patcher, detta program modifierar en windows fil så att du kan använda tredje-parts teman till ditt windows. Sedan laddar du ner visual styles, detta kan hittas på ​deviantART. Jag rekommenderar speciellt lassekongo83 alster.

3D-skrivbord

Yodm3D (Yet anOther Desktop Manager 3D) gör att du får fyra skrivbord, och detta görs med hjälp av en kub-effekt. Du kan alltså snurra på skrivbordet, och ha olika saker på olika skrivbord. Detta är lite krävande 😉

Samurize

Med Samurize är möjligheterna oändliga. Man kan likna detta med Windows 7 gadgets, du kan fixa en tv-tablå på skrivbordet, olika systeminfo och nätverksinfo, fast det är lite klurigare att få igång. Om du har lite tid så kan det vara värt att testa.

Ja, det var ett tag sen jag körde XP, men det var detta som gällde då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Screubs:

Yodm3D (Yet anOther Desktop Manager 3D) gör att du får fyra skrivbord, och detta görs med hjälp av en kub-effekt. Du kan alltså snurra på skrivbordet, och ha olika saker på olika skrivbord. Detta är lite krävande 😉

yodm funkar riktigt dåligt jämfört med andra jag provat, ex. deskspace eller DeskHedron (gratis).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

hur fixar man sådär?

circledock.wikidot.com/ glhf


   
SvaraCitera

Windoze 7!


   
SvaraCitera

pwnmage:

Windoze 7!

Håller helt och hållet med. Finns inget bättre Windows OS i nuläget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

tips/åsikter?

Har du en MAC med XP eller har du en PC med XP och MAC-theme?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Har du en MAC med XP eller har du en PC med XP och MAC-theme?

pc med vista och leopard-tema


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

pc med vista och leopard-tema

Var fixar man det? Ser det exakt ut som MAC med menyn längst ner? Fungerar det till Vista x64?


   
SvaraCitera