Aviseringar
Rensa alla

Pigementförändringar


penja
Ämnesstartare

Är det farligt? 

Jag har en del pigmentförndringar, och har haft det länge. Är lite flammig eller vad man ska kalla det, och har små fräknar mitt på ryggen. 

Betyder detta att jag ska akta mig för solen eller något? Vet att mamma haft en del som försvunnit, det är skumt. 

Har ni några pigmentförndringar? Stör det er? 


   
Citera
Ämnesetiketter
penja
Ämnesstartare

kom igen nu då, ni umare är ju kloka. funderar på detta varje sommar. syns bäst när jag är sådär lite brun. minst om jag är blek eller jättebrun. 


   
SvaraCitera

jag har haft pigmentförändringar mellan brösten. jag gick till vårdcentralen som skrev ut en salva åt mig. jag smorde in mig med salvan varje dag i typ två veckor, sen försvann det!


   
SvaraCitera

Hej jag heter Buddah och är legitimerad hudläkare. Smörj in huden med ättika så skall du se att dessa "fläckar" försvinner. Blink


   
SvaraCitera

har vita fläckar på benen


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

stereo total:
jag har haft pigmentförändringar mellan brösten. jag gick till vårdcentralen som skrev ut en salva åt mig. jag smorde in mig med salvan varje dag i typ två veckor, sen försvann det!

men va, kan man göra så? minns du vad salvan heter? eller kanske vill göra en snabbgoogling för att förhoppningvis lyckas läsa namnet och på så vis minnas det. 

Buddah:
Hej jag heter Buddah och är legitimerad hudläkare. Smörj in huden med ättika så skall du se att dessa "fläckar" försvinner. Blink

menar du allvar? jag vet att du inte är hudläkare haha.. men, att ättika kan hjälpa? ättika funkar ju till allt möjligt, så jag menar, varför inte. hört att man kan ha det i håret också. minns ej varför dock.


   
SvaraCitera

de syns direkt jag får färg, trots att jag är vit. bryr mig inte.


   
SvaraCitera

penja: menar du allvar?

Det var en vild gissning. Kanske funkar, kanske inte funkar. Testa!


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

amsi:
de syns direkt jag får färg, trots att jag är vit. bryr mig inte.

vet inte om jag ska bry mig om mina pimentförändringar eller ej. vill mest veta att det är ej farligt, och att det är vanligt osv. 
fast vore iof skönt att bli av med. ser smutsig ut. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Buddah:

Det var en vild gissning. Kanske funkar, kanske inte funkar. Testa!

haha.. får prova. kanske. 


   
SvaraCitera

penja:

vet inte om jag ska bry mig om mina pimentförändringar eller ej. vill mest veta att det är ej farligt, och att det är vanligt osv. 
fast vore iof skönt att bli av med. ser smutsig ut. 

gå och kolla upp. min mamma har likadana som mig, och det är inte farligt.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

amsi:

gå och kolla upp. min mamma har likadana som mig, och det är inte farligt.

bör kanske göra. så jobbigt att kolla upp massa saker.


   
SvaraCitera

penja:

bör kanske göra. så jobbigt att kolla upp massa saker.

mm jag vet, men då slipper du vara orolig


   
SvaraCitera

Hade det varit hudcancer hade den spridit sig mycket snabbare iaf. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

amsi:

mm jag vet, men då slipper du vara orolig

jo det är sant. tror dock jag tar det senare. har redan kontakt med sjukvården angående en annan grej, tar den grejen först. 


   
SvaraCitera