Aviseringar
Rensa alla

Pigementförändringar


penja:

jo det är sant. tror dock jag tar det senare. har redan kontakt med sjukvården angående en annan grej, tar den grejen först. 

okej!


   
SvaraCitera

penja: men va, kan man göra så? minns du vad salvan heter? eller kanske vill göra en snabbgoogling för att förhoppningvis lyckas läsa namnet och på så vis minnas det.

jag fick mina pigmentfläckar när jag var typ 17, dom var ljusbruna och blev (väldigt) sakta större. det var inga fläckar jag haft sen födseln. 
jag har googlat lite och inte hittat salvan, tyvärr. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:
Hade det varit hudcancer hade den spridit sig mycket snabbare iaf. 

ja, alltså, har haft såhär i flera år. syns lite mer varje sommar bara, när jag varit i solen. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

stereo total:

jag fick mina pigmentfläckar när jag var typ 17, dom var ljusbruna och blev (väldigt) sakta större. det var inga fläckar jag haft sen födseln. 
jag har googlat lite och inte hittat salvan, tyvärr. 

har svårt att säga om mitt blir större eller så. är mer så att jag är typ flammig, har lite fräknar. inte direkta fläckar. har typ ett lite mörkare parti över ena insidan av överarmen och ut på bröstet. inget som egentligen stör, men ser lite... skitig ut. haha..
okej va synd, men tack som försökte 🙂


   
SvaraCitera

penja: ja, alltså, har haft såhär i flera år.

Aa då är det lugnt. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:

Aa då är det lugnt. 

ja inte ser det då ut som nått jag får fram när jag googla hudcancer. å andra sidan kanske man bara får fram extremfall, men såg inte ut som det. däremot om jag googlar pigmentfläck får jag fram en del som kan liknas med mitt. dvs lite mörkare partier. 


   
SvaraCitera

penja:

ja inte ser det då ut som nått jag får fram när jag googla hudcancer. å andra sidan kanske man bara får fram extremfall, men såg inte ut som det. däremot om jag googlar pigmentfläck får jag fram en del som kan liknas med mitt. dvs lite mörkare partier. 

Man ska inte googla sjukdomar och besvär.. Ring sjukvårdsupplysningen lr ngt! 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:

Man ska inte googla sjukdomar och besvär.. Ring sjukvårdsupplysningen lr ngt! 

Haha, ne, man borde inte det 🙁 Man kan råka tro att man är döende då 


   
SvaraCitera

penja:

Haha, ne, man borde inte det 🙁 Man kan råka tro att man är döende då 

Aa!! Det var så jag hamnade på UM. Hade en knöl i nacken och jätteont, vart någon kille här som hade haft samma besvär ett halvår tidigare, den snubben hade fått svar som (det är aids, cancer osv) reggade för att PMa den snubben, under tiden jag väntade på svar från honom så började jag forumleka.. Väntar fortfarande på svar från snubben.. Rodnar

 Ne men knölen försvann med åren och jag blev kvar här.. Haha fråga inte varför jag skriver detta ens.  


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

S3ON:

Aa!! Det var så jag hamnade på UM. Hade en knöl i nacken och jätteont, vart någon kille här som hade haft samma besvär ett halvår tidigare, den snubben hade fått svar som (det är aids, cancer osv) reggade för att PMa den snubben, under tiden jag väntade på svar från honom så började jag forumleka.. Väntar fortfarande på svar från snubben.. Rodnar

 Ne men knölen försvann med åren och jag blev kvar här.. Haha fråga inte varför jag skriver detta ens.  

haha, intressant sätt att hamna här på. vilken tur att knölen försvann!


   
SvaraCitera

Håller med S3ON-jäveln om att man inte bör börja googla symptom och sjukdomar, har en mor som gör det till överdrift, pga diverse skit som hänt så skall numera minsta nageltrång googlas till det finns någon obskyr rysk sida som säger att det kan vara en tumör. Man blir bara orolig av sånt där. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

dazed:
Håller med S3ON-jäveln om att man inte bör börja googla symptom och sjukdomar, har en mor som gör det till överdrift, pga diverse skit som hänt så skall numera minsta nageltrång googlas till det finns någon obskyr rysk sida som säger att det kan vara en tumör. Man blir bara orolig av sånt där. 

haha. håller med. fast å andra sidan vet jag om just det, att man blir orolig av att googla sina krämpor, så brukar googla och sen låta bli att bli orolig eftersom det är onödigt. 


   
SvaraCitera

Har haft pigmentförändringar över hela kroppen förutom händerna och ansiktet sen jag föddes.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Ganon:
Har haft pigmentförändringar över hela kroppen förutom händerna och ansiktet sen jag föddes.

vet du vad det beror på? har du någonsin kollat upp det?


   
SvaraCitera

penja:

vet du vad det beror på? har du någonsin kollat upp det?

Ja, en ytterst ovanlig hudsjukdom.


   
SvaraCitera