Aviseringar
Rensa alla

Pineapples syn på attraktion hos könen


Hando

Djyypt manneeen, djyypt


   
SvaraCitera

Det är vi misfits som får ta till andra taktiker och överlevnadsstrategier för att göra oss intressanta, om man inte gillar att vara social jämt, kallprata och leva allmänt "jag är i centrum, kolla på mig, jag kan interagera med er, låt mig vara med snella!" ...

...Så hittar man andra vägar att få det man vill ha, lagligt, fair, imponerande. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste faktiskt hela texten, otroligt nog.. En del av det du säger stämmer, tex att de tysta, nördiga killarna inte vågar stöta på tjejer och att man blir mer social genom alkohol och får lättare tjejer om man är snygg.. Yes, så e det men det finns någon där ute för alla. Det fanns alltid en nördig tjej den nördiga killen kan passa bra med och kanske hitta över internet el dylikt.. Den som inte är så snygg kan hitta en lika ful partner.. Den som är snygg vet att han/hon kan få en lika snygg och självklart kör man på det.. flummade nog iväg en massa nu


   
SvaraCitera

Du skriver långt och osammanhängande. Vad är det du vill att vi ska diskutera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Kan vara någonstans där man utövar något gemensamt intresse. Gymmet eller dylikt.

Absolut finns det undantag. Sen så kan jag bara utgå från mina erfarenheter och vad jag snappat upp under min tid men jag tror fortfarande mina riktlinjer att killen behöver ta initiativet fortfarande existerar. Främst inom åldern 13-20. Samt vad för sysselsättning man har. Annars finns ju jobb som ett annat möjligt forum.

Lily89:

Yes, så e det men det finns någon där ute för alla. Det fanns alltid en nördig tjej den nördiga killen kan passa bra med och kanske hitta över internet el dylikt..

Jag säger absolut inte att det inte existerar. Jag menar bara att det är väldigt ovanligt och försökte ge ett svar på varför det kan se ut som det gör.

Att jag skrev denna text är lite kopplat till att Sverige är väldigt singeltätt (mest i världen [confused]) och att kärlek och bekräftelsebehov är en väldigt stark drivkraft inom oss alla.

Lily89:

flummade nog iväg en massa nu

[y]

mediakatt:

Du skriver långt och osammanhängande. Vad är det du vill att vi ska diskutera?

Om du tar dig tid och läser inläggen på denna första sida så ser du att den frågan redan ställts och besvarats. Men som jag länkade ovan

Pineapple:

Detta publicerade jag på ett annat forum för en annan publik. Är intresserad av att höra hur ni här på ungdomar tänker och resonerar kring det sociala spelet vi kallar attraktion.

Sen så får jag beklaga om ni uppfattar texten som lång, osammanhängande och utan röd tråd.

Känner att jag kanske tog mig vatten över huvudet när jag postade texten här.


   
SvaraCitera

Rly too much text dude


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Texten var inte ett dugg osammanhängande och jag fattade precis vad du menar. Och allt är sant.

Sammanfattning:

1. Det går inte att få tjejer genom att vara snäll.
2. Tjejer raggar inte.
3. Killar får dra hela lasset.
4. De som är snälla måste ändra på sig för att det krävs av dem för att få tjejer.


   
SvaraCitera

Shackleby:

De som är snälla måste ändra på sig för att det krävs av dem för att få tjejer.

Beror på vad man menar med "snäll". Att vara helt passiv hjälper ju en förstås inte alls. Men att vara för "på" kan ju inte vara speciellt trevligt heller.


   
SvaraCitera
orcite

Det du säger är rätt sant. Men jag ska ge dig en bitchslap.

Varför är det värsta killens ansvar att gå igenom att inte ha någon tjejkompis till att kämpa sig attraktiv social, gå igenom alla hemska saker, slösa massa pengar.. bara för att träffa en tjej?

Behöver en tjej gå igenom nåågot av detta?


   
SvaraCitera

Jag läste allt och det stämmer enligt mig. Argh... det är svårt [n] [tired]


   
SvaraCitera

Pineapple:

Om du tar dig tid och läser inläggen på denna första sida så ser du att den frågan redan ställts och besvarats. Men som jag länkade ovan

Jag läste dem redan innan jag svarade och ansåg inte att den var besvarad, vilket jag fortfarande inte tycker.


   
SvaraCitera
jorpaa

Väldigt bra skrivet och väldigt sant, tyckte det var intressant läsning. Men det kan utvecklas mycket mer, skulle säga att det där sammanfattar 60 % av befolkningen lite på måfå.

Skulle va kul med en likadan skriven från det andra laget, sen genom att slå ihop de båda så är alla "problem" lösta 🙂

Hursomhelst, bra skrivet


   
SvaraCitera

Pineapple:

EMOs, killar kysser killar

och dääär slutade jag läsa [crazy]


   
SvaraCitera

Pineapple:

Och nu kanske någon kommer säga "Men jag känner många killar som ej super som träffar tjejer

Dricker inte, tar inga droger, festar inte. Har haft åtta förhållanden, ett varade sex månader, ett en månad, och ett två månader. De andra var ganska fail.
Jag är dessutom hyfsat normal, populär.

Pineapple:

OBS! Detta publicerade jag på ett annat forum för en annan publik. Är intresserad av att höra hur ni här på ungdomar tänker och resonerar kring det sociala spelet vi kallar attraktion.

Sluta generalisera, klipp dig och skaffa ett jobb.

Nej. Attraktion behöver inte uppnås genom alkohol, festande eller alfa-hanne. Jag själv ser mig som ett exempel på just detta.

Jag förstår poängen i att många inte får någon koll på hur de ska göra för att få tjejer att tycka om dem. Men du verkar ju tro att allt är svart och vitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jorpaa:

Hursomhelst, bra skrivet

Tack så mycket

Anarkandi:

text

Som du säkert förstår så är det svårt att skriva en text som innefattar alla människor på hela jorden. Då vi alla är unika individer så har vi olika preferenser, jag försöker i denna text göra en sån bred förklaring som möjligt. Sen så är ju idéen med samhällsrelaterade ämnen att kunna generalisera. För att göra en kort genomgång på interaktioner mellan människor funkar så kan det summeras följande: förväntningar.

Som du skrev Anarkandi så måste inte relationer uppstå genom alkohol, festande eller att vara alfa hane ( som jag förövrigt skrev var den mest tveksamma faktorn ) MEN om vi generaliserar för att ge en övergripande bild hur det ser ut så är det just alkohol, festande / alfa-haneskap som är bidragande effekter till attraktion (här menar jag att man faktiskt gör något och inte bara fantiserar om den andre) ska ske.

Anarkandi:

Men du verkar ju tro att allt är svart och vitt

Det håller jag verkligen inte med om. Tycker det är tråkigt att det uppfattas på det sättet.

jorpaa:

Men det kan utvecklas mycket mer

Det är mycket sant och det ska jag göra någongång i framtiden. Denna text skrevs handsdown på 15minuter så det är inte top-notch så att säga. Fyll gärna i med egna idéer om du / ni har några [smile]


   
SvaraCitera